#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

دانشگاه بیرجند اعلام کرد که از پذیرش و پاسخگویی به مراجعه کنندگان بدون ماسک معذور است.

 با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا و شرایط موجود و خطر ابتلا به ویروس کرونا، به اطلاع کارکنان و مراجعان محترم می‌رساند از روز یکشنبه مورخ ۱۵ تیرماه؛ استفاده از ماسک برای ورود به محیط اداری دانشگاه الزامی است.

این اطلاعیه تصریح کرد: دانشگاه از پذیرش و پاسخگویی به مراجعان بدون ماسک معذور است و از اینکه ما را در حفظ سلامت خود و جامعه یاری می‌کنید، سپاسگزاریم.

دانشگاه بیرجند در اطلاعیه دیگری از ایجاد دسترسی آزمایشی به پایگاه‌های اطلاعات علمی از طریق سامانه گیگالیب خبر داد.

بر این اساس کاربران دانشگاه برای دسترسی و استفاده به نشانی Gigalib.org/ip مراجعه کنند.

این دانشگاه پنجم تیر امسال اعلام کرده بود که به دلیل فراگیری مجدد بیماری کووید ۱۹ و افزایش خطرات ناشی از حضور دانشجویان در دانشگاه و به استناد مصوبه شورای دانشگاه مورخ چهارم تیرماه ۹۹، کلاس‌های عملی در بازه زمانی اعلام شده قبلی (۱۴ تیر تا ۱۰ مرداد) برگزار نمی‌شود و به زمان مناسب دیگری موکول خواهد شد.

کلاس‌های درس دانشگاه بیرجند از پنجم اسفند سال گذشته به دلیل شیوع کرونا در کشور و استان خراسان جنوبی تعطیل شد اما آموزش غیرحضوری و الکترونیکی دانشجویان این دانشگاه ادامه یافت.

دانشگاه بیرجند حدود ۱۲ هزار دانشجو در ۳۴۰ کدرشته در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دارد.

استفاده از ماسک در اماکن عمومی، تجمعی و سرپوشیده از فردا (یکشنبه) در سراسر کشور الزامی است.

رییس جمهوری امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: از فردا (یکشنبه – ۱۵ تیر) هر فردی وقتی که می‌خواهد وارد یک مکان سرپوشیده جمعی شود، پوشیدن ماسک الزامی است و نباید در همه مکان‌هایی که اعلام شد به کسی که دارای ماسک نیست، خدمت داده شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی تاکید کرد: باید همه سه گروه خدمت دهنده، خدمت گیرنده و مکان خدمت، بهداشتی باشد و پروتکل‌ها را مراعات کنند. در خدمت دهنده، کاسب یا مسئول رستوران است که باید مراقبت کند و در خدمت گیرنده هم مردم هستند که هر سه باید مراعات کنند تا از این شرایط سخت عبور کنیم.