معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از پرداخت تسهیلات برای احداث واحدهای فرآوری معدنی خبر داد و گفت: اولویت پرداخت در این تسهیلات با واحدهایی است که دارای معدن و پروانه بهره‌برداری فعال معدنی باشند.

حجت ایمان‌طلب روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای احداث واحدهای فرآوری معدنی تسهیلات حمایتی پرداخت می‌کند.

وی افزود: در راستای سیاست‌های حمایتی وزارت صمت برای افزایش تولید و اشتغالزایی در بخش معادن و صنایع معدنی تا سقف ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اعطا می‌شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: این تسهیلات در گذشته فقط برای توسعه و تجهیز واحدهای فرآوری معدنی بوده که با نظر معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت پرداخت این تسهیلات برای ایجاد واحدهای فرآوری معدنی نیز صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: تسهیلات ایجاد، توسعه و تجهیز واحدهای فرآوری معدنی به مواد معدنی گروه یک از جمله شن، ماسه و خاک رس تعلق نمی‌گیرد.

ایمان‌طلب افزود: متقاضیان دریافت تسهیلات باید گزارش طرح توجیه فنی و اقتصادی و بیمه‌نامه اعتباری از سوی صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی را نیز ارائه کنند.