#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با کنترل کرونا و کاهش چشمگیر تعداد مبتلایان در هفته‌های اخیر بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی به حالت عادی برگشته‌اند و خدمات لازم و معمول به بیماران ارائه می‌شود.

 سید محمد موسوی‌ میرزایی روز پنجشنبه در دیدار رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و شورای کلان منطقه ۹ آمایشی کشور با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: دانشگاه‌ها امروز به روند عادی خود برگشته‌ و بعد از تعطیلات امسال دانشجویان به‌صورت حضوری در دانشگاه‌های علوم پزشکی حاضر شده‌اند.

وی با اشاره به وضعیت کرونا در خراسان جنوبی گفت: به لطف خدا و با توصیه‌های مقام معظم رهبری که همیشه روشن‌کننده مسیر بوده، تلاش مجموعه بهداشت و درمان و همت مضاعف دولت و اجرای گسترده واکسیناسیون کرونا اکنون خراسان جنوبی در یک آرامش نسبی قرار دارد و البته رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان ضروری است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: در مدت شیوع کرونا شهدای زیادی در حوزه سلامت تقدیم شد که ۲ نفر از خراسان جنوبی شهید مدافع سلامت هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مشکلات مالی و نیروی تخصصی ماهر از مهمترین مشکلات دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است اما با همه کاستی‌ها تلاش می‌کنیم بهترین خدمات در شان مردم را ارائه دهیم.

موسوی میرزایی افزود: با توجه به مشکلات موجود در کشور به‌ویژه تحریم‌های ظالمانه، این مشکلات بر همه حوزه‌ها از جمله حیطه بهداشت و درمان تاثیر گذاشته وی به‌رغم همه این مشکلات، کم و کاستی‌ها و توانایی‌های خود را می‌دانیم و سعی داریم عملکردی که ارائه می‌دهیم بهترین‌ باشد.

وی اظهار داشت: در این راستا در حوزه اخلاق‌مداری و استقرار نظام کارآمد و شفاف حرکت می‌کنیم، همانطور که در این مدت همه تلاش خود را کرده‌ایم در حالی که هنوز نقص‌های زیادی وجود دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بدون شک از آنچه در توان بوده و داریم هنوز بیشتر می‌توانیم کمک کنیم تا مدیون مردم و خون شهدا نباشیم.

وی افزود: منطقه خراسان بزرگ شامل سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی دارای هفت دانشگاه علوم پزشکی و ۲ دانشکده علوم پزشکی است.

موسوی میرزایی به برگزاری چهارمین اجلاس روسا و معاونان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کلان منطقه ۹ آمایشی کشور اشاره کرد و گفت: این اجلاس امروز به منظور همسو کردن و ارائه راهکارها و همفکری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اصل و اساس دانشگاه پرورش دانشجو است یادآور شد: رسالت دانشگاه مربوط به پرورش و تربیت دانشجویان است تا بتوانند از نظر اخلاقی، رفتاری و علمی مشکلی از مشکلات جامعه را حل کنند.