فرخنده با اعلام آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای همکاری همه جانبه با دانشگاه فرهنگیان گفت: در بخش های هنری، آموزشی و فرهنگی و رسانه ای آماده همکاری هستیم.

علی فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با حجت الاسلام اکبری مطلق سرپرست پردیس های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با گرامیداشت ۵ آذر روز بسیج اظهار کرد: بدون شک اولین و اصلی ترین نیاز کشور موضوع فرهنگ و تعلیم و تربیت بوده و دانشگاه فرهنگیان هم مرکز آموزش دانشجو و هم مرکز تربیت معلم و استاد است که این مساله نشان از جایگاه این دانشگاه و اهمیت مقام معلم و استاد دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان وظیفه سنگین تربیت معلم را برعهده دارد، افزود: این موضوع وجه تمایز دانشگاه فرهنگیان با سایز مراکز آموزشی است.

وی ادامه داد: اثری که دانشجویان این دانشگاه برای آینده انقلاب و نظام خواهند داشت بسیار مهم و حساس است.

فرخنده با تاکید بر اهمیت مباحث فرهنگی و اعتقادی دانشجویان عنوان کرد: باید به افکار، اعتقادات و مسائل مختلف دانشجویان دانشگاه فرهنگیان توجه ویژه شود چرا که دانش آموزان که زیر دست معلمان رشد می کنند آینده ساز کشور هستند.

وی با تاکید بر لزوم تعامل و هم‌افزایی بین مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه فرهنگیان گفت: فعالیت متنوع دستگاه‌های مجری کار فرهنگی فرصتی است که از آن برای بهبود وضعیت فرهنگی استان می‌توان استفاده کرد.

فرخنده با اشاره به ظرفیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: حمایت‌های مادی و معنوی در جهت رشد و تعالی دانشجویان و اهالی فرهنگ و هنر افتخاری ارزشمند بوده که آن را به عنوان فرصتی مغتنم برای خدمتگزاری می‌دانیم.

وی با اعلام آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای همکاری همه جانبه با دانشگاه فرهنگیان خاطر نشان کرد: در بخش های هنری، آموزشی و فرهنگی و رسانه ای آماده همکاری هستیم.

در این دیدار حجت الاسلام اکبری مطلق، سرپرست پردیس های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی به بیان توضیحاتی پیرامون نحوه فعالیت‌های دانشگاه فرهنگیان پرداخت.

وی ضمن قدردانی از زحمات و فعالیت های فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار همکاری بیشتر دستگاه های فرهنگی با دانشگاه شد.

سرپرست پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان بر تهیه،تدوین و اجرای تفاهم نامه ای فرهنگی و هنری جهت اجرای مستمر و موثر برنامه ها فی مابین دانشگاه فرهنگیان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور