#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

رییس بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند گفت: در حال حاضر ۱۴۰ تخت در این بیمارستان آماده پذیرش بیماران کرونایی است و قابلیت افزایش تا ۲۰۰ تخت را داریم.

علیرضا محمودی رادافزود: در حال حاضر بخش مراقبت‌های ویژه بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان پر شده است اما روال پذیرش و ترخیص بیماران ادامه دارد.

وی بیان کرد: اکنون بیماران مبتلا به کرونا در چهار بخش بیمارستانی بستری هستند به این صورت که در هر بخش ۱۸ تا ۲۰ بیمار بستری می‌شوند و به روال قدیم فعال است.

رییس بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند اظهار داشت: با توجه به افزایش تعداد بیماران، تعداد تخت‌هایی که از قبل در نظر گرفته شده بود افزایش یافته است.

وی گفت: تعداد بیماران و تخت‌ها به نسبت فروردین و اردیبهشت امسال افزایش یافته اما به همان میزان نیرو و تجهیزات مورد نیاز نیز مشخص و تامین شده است.

محمودی راد درباره کیت‌های تشخیص کرونا در استان گفت: در مجموع روزهای اخیر با کمبود کیت آزمایشگاهی در کشور مواجه شدیم که توسط وزارت بهداشت تامین شده و در اختیار دانشگاه‌های سراسر کشور قرار گرفته است.

وی با اشاره به دستورالعمل جدید وزارت بهداشت درخصوص انجام تست کرونا اظهار داشت: براساس این ابلاغیه ۱۱ دسته از افراد مشمول نمونه‌گیری هستند که سه دسته از جمله افراد دارای علائم بیماری، گروه‌های در معرض خطر مانند افراد دارای سن بالای ۶۰ سال و دارای بیماری زمینه‌ای یا خانم‌های باردار محسوب می‌شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ۲ روز پیش گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان بیش از ۳۰۰ تخت بیمارستانی و حدود ۳۶ تخت ویژه در کل استان برای این بخش اختصاص یافت که خوشبختانه از فروردین ماه به بعد با کنترل‌های صورت گرفته و رعایت دستورالعمل‌ها توسط مردم، تعداد بیماران سیر نزولی خوبی داشت و هیچ وقت این تعداد تخت به طور کامل پر نشد.

جلال احمدی بیان کرد: با وجود اینکه طی دو یا سه هفته گذشته شاهد سیر صعودی بیماری بودیم، همان آمادگی‌های قبلی اعمال و بخش‌های بیمارستانی ایزوله شد و خوشبختانه هنوز هیچ کدام از بیمارستان‌های ما کاملا تکمیل نشده است.

او گفت: در حال حاضر دچار کمبود تخت نیستیم اما اگر مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، ممکن است با مشکل مواجه شویم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: از همه هم‌استانی‌های عزیز تقاضا دارم به هیچ عنوان در تجمعات شرکت نکنند، در همه حال از ماسک استفاده شود و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی امیدواریم که ان‌شاءالله شاهد سیر نزولی این بیماری باشیم.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و موارد ابتلا به ویروس کرونا از اواخر فروردین تا اوایل خردادماه امسال در خراسان جنوبی روند کاهشی نسبتا ثابت داشت اما از نیمه خرداد امسال دوباره صعودی شده است.

بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند مرکز اصلی پذیرش و بستری بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا در مرکز استان است.

رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در بیرون از منزل برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا مورد تاکید وزارت بهداشت و متخصصان است.