رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: هفت داوطلب دیگر برای انتخابات مجلس دوازدهم در خراسان جنوبی از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند.

حجت‌الاسلام مهدی یعقوبی افزود: در دومین مرحله از اعلام نظر شورای نگهبان و به استناد بند ب ماده ۶۳ قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی هفت نفر به مجموع تایید صلاحیت شدگان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان اضافه شدند.

وی عنوان کرد: با احتساب این هفت نفر، شمار تایید صلاحیت شدگان انتخابات مجلس در استان خراسان جنوبی به ۹۸ نفر رسیده است.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان خراسان جنوبی ادامه داد: از این تعداد سه نفر در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف هستند که در مجموع تعداد نامزدهای این حوزه به ۳۸ نفر رسید.

وی گفت: همچنین در حوزه انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه با تایید صلاحیت سه نفر دیگر، مجموع نامزدهای این حوزه از ۲۷ نفر به ۳۰ نفر افزایش یافت و در حوزه انتخابیه قائنات و زیرکوه یک نفر دیگر تایید صلاحیت شد و تعداد نامزدها به ۲۱ نفر رسید.

حجت‌الاسلام یعقوبی افزود: در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه در حال حاضر آمار همان ۹ نفر تایید صلاحیت شده قبلی است البته این آمار قطعی و نهایی نیست و در ادامه بررسی‌ها تا ۱۹ بهمن احتمال تغییر وجود دارد و اینکه تعداد نامزدهای دیگری به این فهرست اضافه شود.

وی یادآور شد: نظر قطعی شورای نگهبان ۲۰ بهمن اعلام می‌شود و احتمال نیز این وجود دارد که افراد تایید صلاحیت شده در صورت گزارش تخلف، رد صلاحیت شوند.

استان خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه اصلی، چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند امسال در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور