شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در آستانه ۱۴ خرداد با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: برنامه‌ها و مراسم یادبود و تجدید بیعت با آرمان‌های امام خمینی (ره) در تمامی شهرستان‌های استان با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

 در این بیانیه‌ آمده است: چهاردهم خرداد سالروز ارتحال بزرگمردی است که دوران حیات طیبه‌اش، قرن حاضر را تحت تاثیر قرار داد و انقلاب الهی و پیامبرگونه‌اش خواب راحت را از مستکبران عالم ربود و تمامی معادلات سیاسی جهان را بر هم ریخت.

این بیانیه ادامه داد: آری امام خمینی «رحمت الله علیه» ودیعه‌ای الهی و پرورش یافته مکتب قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت «علیهم السلام» بود که توانست تجسم عینی مفاهیم آیات قرآن کریم باشد و تعالیم حیات‌بخش نبوی و علوی را جامه عمل پوشانده و با انقلاب و نهضتش، زمینه طلوع خورشید ولایت عظمی «ارواحنافداه» را فراهم خواهد کرد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: در چهاردهم خرداد ماه ۱۳۶۸، مردی چشم از جهان فروبست که زندگی او تمامی سیاستمداران بزرگ دنیا را مبهوت خود ساخت و قلب‌های آزادگان جهان را به خویش متوجه کرد، شخصیتی که آرمان‌های انسانی ـ الهی والایش، توانست تمامی مرزهای جغرافیایی ـ سیاسی و اعتقادی را درنوردیده و قلوب عاشقان و حق‌جویان و حق‌طلبان عالم را تسخیر و همه تشنگان معرفت و آزادیخواهی را مجذوب خود کند و روز به روز راهش و انقلابش نورانی‌تر شده و مخاطبان بیشتری را در سطح بین‌الملل جذب کند.

این بیانیه افزود: اگرچه با ارتحال ملکوتی امام عظیم‌الشأن، خلف صالح و جانشین بر حقش حضرت امام خامنه‌ای «مدظله العالی» راه نورانی امام راحل را با تمام توان ادامه داده و یقینا روح امام بزرگوار همیشه ناظر احوال ماست، ولی همچنان داغ امام تازه است و ملت ایران هرگز آن غم طاقت‌فرسا را از یاد نخواهد برد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل عظیم‌الشأن اعلام می‌دارد در تمامی شهرستان‌های استان و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، برنامه‌های و مراسم یادبود و تجدید بیعت با آرمان‌های آن امام همام برگزار می‌شود.

این شورا در بیانیه دیگری به مناسبت قیام ۱۵ خرداد خاطرنشان کرد: یوم الله ۱۵ خرداد یکی از روزهای سرنوشت‌ساز در تاریخ ایران اسلامی است. روزی که مردم مؤمن و دیندار ایران برای دفاع از مرجعیت به میدان آمده و با نثار خون خود، وفاداری خویش به اسلام را به نمایش گذاشتند.

این بیانیه ادامه داد: حماسه ۱۵ خرداد با الهام از مکتب عاشورا محقق شد. سخنرانی تاریخی حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) در روز عاشورا و دستگیری ایشان توسط مزدوران رژیم طاغوت، مردم ولایتمدار و عزادار امام حسین (علیه السلام) را به میدان آورد، خون‌های مطهر بر زمین ریخته شد اما این خون‌ها جوشید و زمینه‌ساز پیروزی نهضت حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) در بهمن ماه ۵۷ شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: کسانی که در ۱۵ خرداد به امام و مرجعیت لبیک گفتند، مردمی بودند که با انگیزه دینی و اعتقادی قیام کردند و هیچکدام از احزاب و گروه‌های سیاسی در آن نقش‌آفرین نبودند لذا ۱۵ خرداد که به تعبیر امام مبدأ نهضت اسلامی است، بیانگر ماهیت دینی و مردمی انقلاب اسلامی است که باید برای همیشه زنده بماند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم و همیشه جاوید ۱۵ خرداد، این یاران صدیق امام روح الله، بر استمرار راه نورانی آنان تاکید و اعلام می‌کند، امروز تجلی ادامه راه شهدای ۱۵ خرداد در اطاعت از ولایت امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بوده و حضور در انتخابات پیش‌رو نیز ادامه راه قیام خونین ۱۵ خرداد است. یقینا راهی که شهدای ۱۵ خرداد گشودند، هرگز فراموش‌شدنی نیست و با لطف الهی زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خواهد شد.

این شورا همچنین اعلام کرد: مراسم بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد در تمامی شهرستان‌های استان خراسان جنوبی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد و این مراسم در بیرجند ساعت ۲۰:۳۰ روز شنبه ۱۵ خرداد با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی اسدی در فضای باز آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.