جشنواره شعر فجر خراسان جنوبی با هدف اعتلای فرهنگ و هنر اصیل اسلامی و ایرانی و کشف استعدادهای ادبی در شهرستان قاین برگزار می گردد.
 یازدهمین جشنواره استانی شعر فجر خراسان جنوبی توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قاین و نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی خضری دشت بیاض با همکاری انجمن های ادبی بزرگمهر قاینی و پنجره خیال خضری دشت بیاض و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برگزار می گردد.
این جشنواره که در دو بخش اصلی با موضوع آزاد و بخش ویژه با موضوع نماز، امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب، جوانی جمعیت برگزار می شود، برای عموم علاقمندان در تمامی گروه های سنی آزاد است و شرکت کنندگان می توانند حداکثر ۵ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.
شرکت کنندگان می بایست مشخصات کامل به همراه آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به یکی از دو روش زیر ارسال کنند:
– از طریق نرم افزار ایتا یا بله به شماره های ۰۹۱۵۳۶۲۹۶۵۲ (ایتا) –  ۰۹۱۵۳۶۲۹۹۰۶ (بله)
– از طریق پستی به آدرس: -شهرستان قاین میدان امام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یا -خضری دشت بیاض – بلوار آزادگان چهار راه شهدا – نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی.
آخرین مهلت دریافت آثار یکم بهمن ماه ۱۴۰۲ و آیین اختتامیه جشنواره ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. حضور برگزیدگان در مراسم اختتامیه الزامی است و در صورت عدم حضور ، از لیست برگزیدگان جشنواره حذف خواهند شد.
گفتنی است که جوایز جشنواره عبارتند از:
– نفر اول : لوح تقدیر ، تندیس جشنواره و کارت هدیه به مبلغ ۳۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال
– نفر دوم : لوح تقدیر و کارت هدیه به مبلغ ۲۵/۰۰۰/۰۰۰ ریال
– نفر سوم : لوح تقدیر و کارت هدیه به مبلغ ۲۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال
– به پنج اثر شایسته تقدیر از نگاه داوران لوح تقدیر و کارت هدیه به مبلغ ۱۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال اهدا خواهد شد.
– بخش ویژه لوح تقدیر و کارت هدیه به مبلغ ۲۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور