استاندار خراسان جنوبی گفت: مطالبه مردم فردوس برای ارتقای دانشکده پیراپزشکی و تامین دستگاه ام. آر. آی در دستور کار قرار دارد.

جواد قناعت  در مراسم افتتاح بازار بزرگ  شهروند فردوس که با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی همراه بود، خاطر نشان کرد: فضای همدلی و تعامل خوبی بر مدیران فردوس حاکم است و همین هم‌افزایی سرعت انجام امورات را شتاب می‌بخشد.

استاندار خراسان جنوبی با تشکر از شهرداری فردوس به جهت اجرای پروژه بازار بزرگ شهروند، تصریح کرد: این پروژه بهمن سال ۱۴۰۰ کلنگ‌زنی شده و ظرف یک سال باتمام رسیده است که جای تشکر دارد.

وی با اشاره به دو مطالبه مردم فردوس، گفت: موضوع ارتقاء دانشکده و تأمین ام.آر. آی از مطالبات مردم است که در دستور کار استان قرار دارد.

قناعت از جلب موافقت وزارت بهداشت در راستای ارتقاء دانشکده گفت و افزود: موضوع ارتقاء دانشکده باید در شورای گسترش وزارت بهداشت مطرح شود که بنا به اطلاعات موثق این هفته سه‌شنبه این اتفاق رقم می‌خورد و امیدواریم به نتیجه برسد.

وی خاطرنشان کرد: از دستگاه‌های ام. آر. آی اختصاص یافته به کشور از سازمان بهداشت، ۲ دستگاه به خراسان جنوبی تعلق دارد که اوایل سال آینده به استان اختصاص خواهد یافت که یکی از این دو دستگاه مربوط به شهرستان فردوس است.

استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در ۴۴ سال گذشته گفت و تأکید کرد: طی این سال‌ها دشمنان تلاش کردند تا ایران را به چند قطعه تقسیم کنند اما با رهبری‌های امامین انقلاب و به همت مردم ناکام ماندند.

قناعت با تأکید بر اینکه ما ایران را یکپارچه و با کلیه قومیت‌ها می‌خواهیم، گفت: خیلی‌ها فکر می‌کنند چون تحریم‌ها و فشار اقتصادی مشکلاتی ایجاد کرده، مردم ما از نظام ناامید شده‌اند، اما کور خوانده‌اند.

وی ادامه داد: در هر دوره که در رأس سه قوه مجریه، نیروهای انقلابی قرار گرفتند و سه قوه همسو بودند، توطئه‌های دشمن بیشتر و پررنگتر شده است.

استاندار خراسان جنوبی، فتنه ۸۸ و سال جاری را بزرگترین فتنه‌ها علیه کشور نامید و گفت: در سال ۸۸ که کشور در تولید ناخالص ملی رشد داشت و یکپارچگی در سازندگی رقم خورد، دشمن دست به چنان فتنه‌ای زد.

قناعت ادامه داد: امسال هم با عزم دولت سیزدهم در خدمت‌رسانی و با توفیقی که در عضویت کشور در معاهده شانگهای اتفاق افتاد، دشمن چشم دیدن توفیقات نظام را نداشت لذا آشوب‌ها و اغتشاشات را رقم زد.

وی با اشاره به توان رسانه‌ای قوی دشمن، اظهار داشت: آنها کوچکترین ضعف‌های ما را بزرگ جلوه می‌دهند و بزرگترین توفیقات ما را کوچک می‌شمارند، همچون توفیقی که در پرتاب ماهواره داشتیم و دشمن آن را ناچیز برشمرد.

به گفته وی؛ با رهبری‌های مقام معظم رهبری و با بصیرت مردم فهیم، این فتنه هم به خوبی پشت سر گذاشته شد.

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس پزشکی و سلامت و ا حسن پور

افتتاح بازار بزرگ شهروند با ۵۲ واحد تجاری

بازار بزرگ شهروند فردوس همزمان با چهارمین روز دهه فجر ۱۴۰۱ و طی مراسمی با حضور استاندار، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی، بازار بزرگ شهروند در فردوس افتتاح شد.

عملیات اجرایی ساخت ۵۲ واحد تجاری با اعتباری بالغ بر ۵۴۰ میلیارد ریال در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ آغاز شده و با اتمام آن، این پروژه امروز و طی مراسمی به بهره‌برداری رسید.

این پروژه در زیربنای ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع با مشارکت بخش خصوصی و در راستای ایجاد ارزش افزوده برای املاک شهرداری احداث شده و زمینه  اشتغال ۱۰۰ نفر را ایجاد کرده است.

بازدید استاندار از واحد کنسانتره فلوئوریت در فردوس

همچنین استاندار خراسان جنوبی در ادامه برنامه‌های سفر به شهرستان فردوس از واحد کنسانتره فلوئوریت شرکت ارزش آفرین بازدید کرد.

واحد کنسانتره فلوئوریت با سرمایه‌گذاری هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در حال احداث است. این واحد تولیدی که در حال حاضر ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد و زمینه اشتغال ۶۰ نفر فراهم خواهد شد.