معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به کمبود آب در استان سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه‌گذاری برای ایجاد واحدهای تولیدی، ورزشی و گردشگری را دارند تأمین آب را در اولویت قرار دهند.

علیرضا عباس‌زاده روز چهارشنبه در قرارگاه پشتیبانی و مانع‌زدایی خراسان جنوبی اظهار داشت: سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه‌گذاری در نقاط مختلف استان برای ایجاد واحدهای تولیدی، دامپروری، گاوداری، ورزشی، گردشگری را دارند، قبل از انجام هرکاری ابتدا برای تأمین آب مورد نیاز واحد خود اقدام کنند.

وی با تأکید بر اینکه هرچه پیشتر می‌رویم، مشکل تأمین آب در استان بیشتر می‌شود، تصریح کرد: بعد از این که سرمایه‌گذاران با همکاری دستگاه‌های مربوطه برای تأمین آب واحد خود به توافق رسیدند، اقدامات لازم برای ایجاد واحد اقتصادی مورد نظر را انجام دهند تا در زمان بهره‌برداری با مشکل تأمین آب مواجه نشوند.

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه برای رفع مشکلات موجود در واحدهای تولیدی، کمک‌های لازم را انجام می دهیم، افزود: به عنوان دولت وظیفه داریم زیرساخت‌های مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در استان را فراهم کنیم.

عباس‌زاده یادآور شد: حقوق دولتی در هر شرایطی توسط سرمایه‌گذاران باید پرداخت شود.

وی با بیان اینکه در هفته دولت امسال پایان گازرسانی به همه روستاهای استان را اعلام کردیم، گفت: با رفع موانع موجود، امکان گازرسانی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان فراهم شده است.

در این نشست مشکلات ایجاد زیرساخت‌های آب، برق، گاز، راه دسترسی و تأمین زمین پنج واحد گاوداری، مرغداری، مجموعه ورزشی، گردشگری و فرهنگی و نیز اسقاط خودروی سبک در شهرک صنعتی قاین توسط مسئولان این واحدها بیان شد.

نمایندگان جهاد کشاورزی، آب و فاضلاب، حمل و نقل جاده‌ای، گاز، آب منطقه‌ای و توزیع نیروی برق خراسان جنوبی هم پاسخ‌های مورد نظر را بیان کردند و راهکارهای پیشنهادی برای رفع این مشکلات ارائه شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور