مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه باید بر مبنای مأموریت ذاتی خود یعنی ابزار هنر، آموزه‌های قرآن را به جامعه انتقال‌ دهیم، گفت: باید عطر هنر با طعم قرآن به مشام مردم برسد که برای تحقق این مهم نیازمند خلق ادبیات جدید در حوزه آموزش قرآن هستیم.
، علی فرخنده در دیدار با اعضای اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت خراسان‌جنوبی با تبریک هفته وحدت، دوری از قرآن را دلیل اصلی مشکلات امروز جامعه بشری دانست و افزود: ضرورت فهم در رفتار نشان دهنده این است که نیاز به فعالیت هنرمندان داشته و لازم است قالب مؤسسات قرآنی وابسته به فرهنگ و ارشاد اسلامی را رنگ هنر ببخشیم.
وی با بیان اینکه در حوزه قرآن نیازمند کار جدی هستیم و بخشی از کارها مربوط به حوزه رفتاری است، اظهار کرد: قرآن کتاب زندگی در تمام اعصار بوده و زمانی که شناسایی حق و باطل سخت شود، باید کار فرهنگی مناسب صورت گیرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: باید عطر هنر با طعم قرآن به مشام مردم جامعه برسد که برای این امر به خلق ادبیات جدید در حوزه آموزش قرآن نیاز داریم. وی در ادامه گفت: همچنین نیاز است براساس و بر مبنای مأموریت ذاتی خود یعنی ابزار هنر و با شیوه هنرمندانه، آموزه‌های قرآن را به جامعه انتقال‌ دهیم.

 

فرخنده اظهار کرد: توجه به طراحی‌های جذاب برای بیان آیات قرآن، توجه به ادبیات مورد نیاز جوان امروزی و ارائه پیشنهادات، گلایه‌ها و طرح تحول‌ساز اتحادیه در شورای فرهنگ عمومی، شاخص‌گذاری مؤسسات براساس مؤلفه‌های تعریف شده در اتحادیه و برگزاری دورهمی‌های فصلی فعالان قرآنی از پیشنهادات ارتقای فعالیت‌های قرآنی است.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور