معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با حضور در محل میز خدمت اداره کل راه و شهرسازی استان، اطلاع‌رسانی درباره اقدامات و خدمات را یکی از مهمترین راهکارها برای شفاف‌سازی برنامه‌ها عنوان کرد.

سید کمال‌الدین میرجعفریان روز پنجشنبه در بازدید سرزده از اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ضمن خداقوت به همکاران حوزه‌های مختلف، بر تسهیل شرایط برای پاسخگویی هرچه سریع‌تر و راحت‌تر به ارباب رجوع تاکید کرد.

وی با اشاره به شرح وظایف گسترده اداره کل راه و شهرسازی گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های دولت در شرایط فعلی، اجرایی شدن طرح اقدام ملی مسکن به بهترین شکل ممکن و با کمترین حاشیه است.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: بخش عمده‌ای از مراجعات مردم به این حوزه به جهت رفع ابهامات درخصوص روند اجرای کار است و اگر راه و شهرسازی با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی این اطلاعات را در اختیار متقاضیان قرار دهد، حجم حضور فیزیکی مردم کاهش می‌یابد.

وی تاکید کرد: اینکه از مجموع افراد ثبت‌نام کرده در طرح اقدام ملی مسکن، بیش از ۷۰ درصد حائز شرایط نبوده‌اند و به عبارتی با ریزش چشمگیر آمار افراد ثبت‌نام شده مواجه بوده‌ایم، ناشی از اطلاعات ناکافی مردم بوده است.

میرجعفریان گفت: این ریزش قابل توجه آمار متقاضیان نشان دهنده تقاضاهای غیرواقعی است.

در این بازدید که با حضور مدیرکل و معاونان اداره کل راه و شهرسازی همراه بود، تمامی حوزه‌ها مورد رصد و پایش قرار گرفت و در همه مراحل بر کیفیت پاسخگویی و ارائه راهکارهایی برای کوتاه کردن زمان انتظار مراجعان تاکید شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: حسب دستور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن می‌بایست سرعت بیشتری بگیرد.

وحید داعی اظهار داشت: خوشبختانه عملیات اجرایی این طرح در خراسان جنوبی در حال انجام است ولی باید با برگزاری منظم جلسات، همفکری و همکاری و تلاش شبانه‌روزی مشکلات موجود شناسایی و رفع شود تا به اجرای طرح اقدام ملی مسکن سرعت بیشتری ببخشیم.

وی با تشکر از همکاری‌های خوب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در اجرای این طرح افزود: در استان خراسان جنوبی با پیگیری‌های بعمل آمده به میزان سهمیه طرح اقدام ملی مسکن، زمین تامین شده و در اختیار قرار گرفته است.