معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: عمده برنامه‌های عمومی و جشن‌های ملی و مذهبی باید با استفاده از ظرفیت خیرین و سازمان‌های مردم نهاد به سمت مردمی‌سازی سوق داده شود.

محمدرضا طالبی در نشست شورای اطلاع رسانی استان افزود: برنامه‌های مردمی و مفرح باید رویکرد مردمی به خودش بگیرد.

وی اظهار داشت: با توجه به التهاباتی که در چند ماه گذشته در سطح کشور و بصورت محدود در استان بوقوع پیوست و از طرفی سرمایه‌گذاری دشمن در فضای مجازی و استفاده از شگردهای خاص برای القای اهداف‌شان به جامعه مخاطب به‌ویژه جوانان، برنامه‌های متنوع و شاد در مناسبت‌های ملی مذهبی اجرا شد که در شرایط موجود ضرورت داشت.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: اجرای برنامه‌های شاد و فرهنگی در دهه فجر، هفته فرهنگی و دهه مهدویت و سایر مناسبت‌ها در استان طوری برنامه‌ریزی شد که از دایره مشروعیت خارج نشده و بیشتر موسیقی آیینی و سنتی در نقاط مختلف استان به اجرا درآمد و جهاد تبیین مد نظر رهبر معظم انقلاب هم مورد توجه قرار گرفت.

وی بر لزوم بازگو کردن پیشرفت‌های نظام جمهوری اسلامی در سطح بین المللی و منطقه‌ای برای مردم تاکید کرد و گفت: در روزها اخیر دستاوردهای خوبی در کشور از جمله انتقال آب به دریاچه ارومیه و تامین آب شیرین بوشهر و دیگر اتفاقات خُرد و کلان حاصل شده است.

طالبی برگزاری جشنواره شاد دفاع مقدس در استان با حضور دانش‌آموزان مقطع دبستان را از برنامه‌های مهم روزهای اخیر در استان ذکر کرد و افزود: در این جشنواره با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس و برخی ستاره‌های سینمای کشور، برنامه‌های شاد و متنوع برای دانش‌آموزان برگزار شده و در کنار آن موضوع جهاد تبیین هم برای بچه‌ها تشریح شد.

وی با اشاره به برگزاری جشن یکصدمین سالگرد تاسیس هیئت ابوالفضلی بیرجند بیان کرد: این جشن متفاوت از سایر جشن‌ها همراه با اجرای برنامه‌های اسلامی، انقلاب و ولایی که ریشه در اعتقادات ما دارد برگزار شد و در دهه مهدویت و نیمه شعبان هم شاهد برگزاری برنامه های شاد و متنوعی در استان بودیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در هر دستگاه و مجموعه‌ای باید در محتوای برنامه‌ها ضوابط و قوانین جاری و اسلامی رعایت شود اظهار داشت: عمده برنامه‌های عمومی و جشن‌های ملی و مذهبی باید به سمت مردمی‌سازی سوق داده شود.

وی یادآور شد: بعد از انجام ارزیابی‌های لازم مدیران دستگاه‌های اجرایی استان که از ظرفیت ملی و استانی برای اطلاع‌رسانی دستاوردها و پیشرفت‌های نظام استفاده کردند مورد تشویق قرار می‌گیرد.

طالبی گفت: یک طرح جامع در خصوص نحوه تعامل ادارات و دستگاه‌ها با رسانه‌های مکتوب و کثیرالانتشار توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با استفاده از سایر و ظرفیت‌های فرهنگی تدوین می‌شود که بعد ازمرحله نهایی اجرایی خواهد شد.

وی بر اطلاع‌رسانی کامل و جامع در مورد طرح کالا برگ الکترونیک با همکاری رسانه‌ها بویژه صدا و سیما و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تاکید کرد و افزود: مزایای این طرح باید تشریح شده تا شبهات آن برای مردم برطرف شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال و آیین چهارشنبه سوری گفت: آگاهی‌بخشی به مردم در مورد وقوع سوانح سال گذشته توسط رسانه‌ها ضروری است و از طرفی باید به مردم برای مراقبت از منازل خود در این روزها و پیشگیری از سرقت‌های خرد تاکید شود.

وی ادامه داد: فروش هرگونه مواد آتش‌زا و منفجره جرم محسوب می‌شود و مجازات قانونی دارد.

طالبی با اشاره به نزدیک شدن به سال نو و ایام نوروز اظهار داشت: میراث فرهنگی در مناطق گردشگری استان آماده خدمات‌رسانی و پاسخگوی به گردشگران و مسافران نوروزی را داشته باشد تا جذب گردشگر در بهترین شکل صورت گیرد.

وی افزود: همچنین باید مراقبت‌های لازم توسط میراث فرهنگی برای جلوگیری از وقوع برخی انحرافات در مناطق گردشگری که منجر به جرم می‌شود انجام شود که در این زمینه می تواند از ظرفیت‌های مردمی و بسیج هم استفاده کند.