#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

عملیات اجرایی طرح مسکن محرومین با حضور رئیس بسیج سازندگی کشور در روستای مرزی بارنجگان آغاز شد.

مرحله اول ساخت یکصد واحد مسکن محرومان با مشارکت کمیته امداد امام خمینی و سازمان بسیج سازندگی، صبح امروز با حضور سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، سردار قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضای استان، سلمان اسحاقی نماینده مردم شهرستان‌های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و عرب مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) در روستای مرزی بارنجگان آغاز شد.

فرمانده سپاه انصارالرضای خراسان‌جنوبی، در این مراسم گفت: اگر همه باهم باشیم و دست به دست هم دهیم بسیاری از کارهای عقب مانده را خواهیم توانست انجام دهیم همانطور که شهدا و رزمندگان انجام دادند.

سردار علی قاسمی افزود: کشور ما مشکلات زیادی خصوصا در حوزه‌های اقتصادی دارد و همه این مشکلات میراث طاغوت است باید در همه بخش‌ها خصوصا بخش اقتصادی تلاش کنیم.

وی گفت: تولید باید دانش بنیان اشتغال آفرین باشد تا جوانان حداقل امکانات زندگی را داشته باشند.

سردار قاسمی افزود:در موضوع حمایت از محرومان هم در کنار بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) هستیم و هرکجا بحث محرومیت باشد ما هم درکنار مردم خواهیم بود.

وی گفت:لازم است برای جوانان خصوصا در مناطق مرزی، اشتغال پایدار ایجاد شود تا جوانان در مناطق مرزی بمانند.

فرمانده سپاه انصارالرضای استان گفت:جهاد فرهنگی بر همه جهادها ارجحیت دارد و دشمن فهمیده است فقط از راه فرهنگی می‌تواند به ما ضربه زند و جهاد تبیین امروز تکلیف همه ماست و مسئولین ما باید در این راه جلودار باشند.

محمد عرب، مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: برای ساخت هر یک از این واحدهای  مسکونی مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان توسط بنیاد مسکن و مبلغ ۱۱۶ میلیون تومان به صورت بلاعوض توسط کمیته امداد پرداخت شده و مدت زمان اجرا و تحویل این پروژه یک سال پیش بینی شده است.

همچنین امروز طرح گروه جهادی سازمان نظام پزشکی کشور در ساختمان دارالشفای حضرت آمنه شهر حاجی آباد افتتاح شد.

در این طرح، ویزیت رایگان مردم از هفتم تا چهاردهم فروردین در حوزه‌های دندانپزشکی، چشم پزشکی، داخلی و قلب و عروق با ۱۰ پزشک متخصص انجام خواهد شد.

همچنین در راستای پویش ملی درخت یاری ، با حضور سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور و جمعی از مسئولان استان و شهرستان ۶ هزار نهال در روستای مرزی بارنجگان زیرکوه کاشت شد.

در این طرح به همت بنیاد علوی و قرارگاه سازندگی شهید ناصری ، تعداد ۴۰ هزار اصله نهال مثمر در روستاهای محروم زیرکوه توزیع و کاشته می شود.

عملیات اجرایی طرح مسکن محرومین در خراسان جنوبی آغاز شد