?استاندار خراسان جنوبی بر نقش مردم، دولت و مجلس شورای اسلامی در تحقق شعار سال” مهار تورم، رشد تولید” تأکید کرد.
تر قناعت با تأکید بر این مطلب در شورای فرهنگ عمومی استان که با موضوع” بررسی الزامات فرهنگی شعار سال بر مبنای اندیشه تمدنی اسلام” برگزار شد، نام گذاری سال ها توسط مقام معظم رهبری را هدف گذاری برای دستگاه های اجرایی عنوان کرد و با بیان اینکه سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه هم در این خصوص مأموریت هایی دارند، گفت: طبق منویات مقام معظم رهبری مهار تورم، متوقف بر تولید است، افزایش تولید هم به مردم و دستگاه های اجرایی به ویژه دولت و مجلس برمی گردد که باید بستر را برای نقش آفرینی مردم در اقتصاد ایجاد کنند.
?وی با اشاره به اینکه برخی استان ها زیرساخت های خوبی دارند و در برخی مناطق مثل خراسان جنوبی زیرساخت های تولید باید آماده شود، افزود: با ایجاد زیرساخت ها شاهد جذب و توسعه سرمایه گذاری های داخلی و خارجی خواهیم بود.
?به گفته وی؛ حضور ۱۳ سرمایه گذار در جنوب خراسان جنوبی با پیگیری های دولت سیزدهم محقق شده و امیدواریم شاهد تحقق شعار سال باشیم.
?استاندار با ذکر این نکته که برای افزایش بهره وری هم نتوانستیم از فرصت های موجود در کشور استفاده مطلوب را ببریم، گفت: اگر قرار است در مهار تورم موفق شویم می بایست به حوزه تولید توجه خاصی داشته باشیم.
? قناعت با اشاره به توجه اصلی دولتمردان به حوزه تولید و اقتصاد، ادامه داد: در برخی استان ها به جهت تدمین زیرساخت ها شاهد حضور سرمایه گذاران کلان هستیم و در برخی استان ها هم به دلیل ضعف های زیر ساختی کاستی هایی مشاهده می شود لذا برای اینکه یک سرمایه گذار به استان های کم برخورداری مانند خراسان جنوبی مراجعه کند، باید در حوزه اقتصادی اقداماتی صورت گیرد.
?وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه اقتصادی طی سال گذشته در استان خراسان جنوبی، یادآور شد: برای این مهم واحدهای تولیدی راکد را تعیین تکلیف کردیم و ۳۸۴ واحد راکد و نیمه راکد شناسایی شدند که خوشبختانه استان توانست از این تعداد ۱۹۹ واحد را مجدد فعال کند.
?به گفته وی؛ با توجه به تحولات اقتصادی موجود، این واحدها نیازمند مراقبت و مواظبت هم بودند لذا این روند را امسال هم ادامه می دهیم تا به اقتصاد و معیشت مردم توجه خاصی شود.
?استاندار با اشاره به موضوع اصلی جلسه یعنی الزامات فرهنگی و تحقق شعار سال، گفت: در جهاد تبیین تلاش های زیادی در کشور انجام شده ولی نتوانسته ایم حق مطلب را خوب ادا کنیم.
?به گفته وی؛ اینکه شایعه می شود بنزین می خواهد گران شود با اینکه در دستور کار دولت نیست، نیازمند اطلاع رسانی است.
?قناعت با بیان اینکه در آمریکا به عنوان بی ثبات ترین کشور در طول دو دهه و نیم گذشته، قیمت بنزین به صورت لحظه ای عوض شده، افزود: قیمت بنزین از یک و نیم تا ۵ دلار تفاوت دارد و لحظه ای و متناسب با قیمت جهانی نفت تغییر می کند.
?وی متذکر شد: یکی از دلایلی که غربی ها با استقرار جریان های انقلابی در دولت سیزدهم و قوه مجریه مخالفت می کنند قیمت بنزین است؛ دشمن در خصوص شایعه پراکنی خیلی قوی عمل می کند و ما علیرغم تلاش های گسترده نتوانسته ایم خوب عمل کنیم.
?استاندار با بیان اینکه در حال جنگ تمام عیار فرهنگی و اقتصادی دشمن هستیم و این مهم باید برای مردم بازگو شو، اظهار داشت: برخی مشکلات اقتصادی از عدم هماهنگی ها در کشور، عدم وجود کار تیمی و بی کفایتی برخی مجموعه هاست ولی بخش اعظم مشکلات اقتصادی به خاطر جنگ اقتصادی و فرهنگی دشمن می باشد.
?قناعت تصریح کرد: تولید داخلی کشور هم نیازمند جهاد تبیین است و برخی افراد کالای خارجی را بر کالای داخلی ترجیح می دهند که نشان از فرهنگ خودباختگی دارد.
?وی خواستار فرهنگ سازی درخصوص استفاده از کالای داخلی شد و گفت: با خرید کالای داخلی تولید و کارگر ما حمایت می شود.
?به گفته وی؛ در مقوله فرهنگ سازی و جهاد تبیین باید تکرار داشته باشیم و متناسب و به روز و امروزی با مردم صحبت کنیم.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور