امام جمعه موقت بیرجند گفت: امروز تحریم‌های ظالمانه اقتصادی وجود دارد و مکمل آن تبلیغات رسانه‌ای است که به کار می‌گیرند.

حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی روز سه‌شنبه در آیین بزرگداشت ۹ دی روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» که از شبکه خاوران و فضای مجازی پخش شد، افزود: با رصد رسانه‌های بیگانه در ابعاد مختلف می‌بینیم که چقدر هجوم می‌آورند و باید دستگاه و تشکیلاتی در نظام جمهوری اسلامی باشد که فقط به عنوان پادزهر این تبلیغات دروغین عمل کند و نباید کوتاهی کرد.

وی گفت: از طرفی مقام معظم رهبری از سال‌ها قبل اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند یعنی اقتصادی که بتواند در برابر تحریم‌ها مقاومت کند لذا احزاب و جریان‌های سیاسی از هر طیفی که هستند باید امروز تمرکز کنند و کمر همت را برای خدمت به این مردم ببندند.

نماینده سابق مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: احزاب و جریان‌های سیاسی متاسفانه گاهی ضربه بیشتری به اصل نظام می‌زنند و قبل از اینکه وارد انتخابات شوند باید برنامه اقتصادی و رفع بحران‌ها را به صورت ریز ارایه کنند.

وی مطالبه‌گری از سوی مردم را نیز مهم دانست و گفت: همه ما و مردم باید مطالبه‌گر باشیم تا فرد و حزبی که رای می‌آورد او و مردم بدانند چه باید انجام دهد.

حجت الاسلام عبادی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی امانت است که خون حاج قاسم‌ها تقدیم آن شده و باید جریان‌های سیاسی هم دین خود را به نظام و مردم ادا کنند.

وی رمز موفقیت سردار شهید سیلمانی را اخلاص دانست و اظهار داشت: آیا عبد خدا و عالم ربانی داریم که حاج قاسم پیدا نکرده و نزد او نرفته باشد؛ چون خودش اهل دل بود.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: نکته دوم اینکه موفقیت در سپاه قدس که مرزها و عمق استراتژیک نظام جمهوری اسلامی تا کنار دریای مدیترانه گسترش یافت، برای این بود که حاج قاسم و تیم‌اش برنامه و فکر داشتند و مثل احزاب سیاسی نبودند که برنامه ندارند و دچار روزمرگی شوند.

وی افزود: باید حاج قاسم را در همه زمینه‌ها الگو قرار دهیم و ببینیم نسبت به رهبری و ولایت فقیه چه گفته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ظلمی که سرانه فتنه در جریان سال ۸۸ نسبت به نظام جمهوری اسلامی روا داشتند، در تاریخ منحصر به فرد بود و تمامی رسانه‌‍‌های بیگانه انبوهی از مطالب را از قبل انتخابات آماده کرده بودند و پس از انتخابات تزریق می‌کردند که این خود نشانه‌ای برای اهل بصیرت بود.

وی با اشاره به اینکه غرب برای از بین بردن جمهوری اسلامی ایران همه ابزارهای رسانه‌ای خود را بسیج کرده بود گفت: در چنین شرایطی ولایت فقیه راه را نشان می‌داد اما برخی نه می‌دیدند و نه می‌شنیدند که نشان از بی‌بصیرتی داشت و باید از این فتنه‌ها به خدا پناه برد.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به تجلی بصیرت در آیات قرآن اضافه کرد: یکی از آیات بسیار راهگشای قرآن این است که می‌فرماید: برای شما از جانب خدا دلایل روشنی فرستادیم چیزهایی که موجب شود با کمک آن بصیرت پیدا کنید و حقایق را ببینید و راه را گم نکنید.

وی با بیان اینکه هر کس چشم دلش روشن شود به نفع خودش است گفت: از همین رو اختیار با انسان است زیرا خدا راه را نشان می‌دهد و انسان باید با حقایق و دلایل روشن، بصیرت را به دست بیاورد.

حجت الاسلام عبادی، تکذیب آیات و نشانه‌های خدا را علتی برای گرفتار شدن انسان و از دست رفتن بصیرت دانست و گفت: در مسایل اجتماعی و سیاسی هم خداوند همواره آیه‌ها و نشانه‌هایی را قرار داده است.

وی با اشاره به انسان شناسی قرآن کریم افزود: وجود ائمه اطهار از جمله امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) نیز آیه و نشانه خداوند است و باید مراقب باشیم که با کارهای زشت و گناهان کوچک، کم کم راه‌ها و مسیرها را گم نکنیم.

وی گفت: ولایت فقیه مانوری برای ظهور امام زمان (عج) است پس باید اول با دوری از گناه و معصیت و توجه به آیات خدا عادت کنیم تا آیات بزرگ الهی را تکذیب نکنیم و گرنه در فتنه‌ها راه را گم می‌کنیم.

آیین بزرگداشت ۹ دی با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت محدود با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مسوولان در حسینیه جماران بیرجند برگزار و از شبکه استانی پخش شد.