#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی از تعطیلی یک هفته‌ای خدمات حضوری بانک‌ها در استان خبر داد و گفت: در استان با پیگیری‌هایی که مسئولین شبکه بانکی انجام داده‌اند ۱۵ باجه خودپرداخت و خودپرداز در شهرستان‌های بیرجند، قاین، طبس، بشرویه، حاجی‌آباد، درح و سربیشه نصب فعال هستند که مردم می‌توانند برای انتقال پول نقد از آن استفاده کنند.

محمدعلی زرنگ  کرد: براساس تصمیمات ستاد کرونای استان، فعالیت هفته آینده بانک‌ها از ۲۴ تا ۲۹ آبان ماه در خراسان جنوبی به صورت غیرحضوری خواهد بود و این به منزله تعطیلی واحدهای بانکی نیست.

وی با بیان اینکه همکاران بانکی در داخل شعبه حضور دارند و پشتیبانی‌های لازم را انجام می‌دهند، افزود: علاوه بر آن پیگیری پرونده‌های اعطای تسهیلات به مشاغل نیز انجام خواهد شد.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه سامانه‌های غیرحضوری بانکی ارائه خدمات را برای مردم برعهده دارند، تصریح کرد: از مهرماه تاکنون آمار مبتلایان در شبکه بانکی استان بسیار بالاتر از میانگین کشوری بوده و همین امر باعث شد تا این تصمیم اتخاذ شود.

 زرنگ با بیان اینکه تا روز گذشته ۳۵۹ نفر از همکاران بانکی استان به کرونا مبتلا شده‌ و یک نفر نیز فوت شده است، اظهار کرد: این امر و همچنین گذراندن طول دوره قرنطینگی این افراد در خانه باعث کاهش شدید نیروی انسانی بانک‌ها شده و این یک هفته فرصت مناسبی خواهد بود تا بتوانیم نیروهای خود را برای هفته آینده و آغاز خدمات حضوری تامین کنیم.

وی با بیان اینکه پس از مدافعان سلامت بیشترین آمار تلفات کرونا مربوط به شبکه بانکی کشور است، افزود: ذرات ویروس برای روی پول بانکی که یکی از آلوده‌ترین اشیا است، می‌ماند و باعث می‌شود کارکنان بانک بسیار درگیر شوند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا در بافت روستایی استان نیز خدمات بانکی به بهترین صورت ارائه شود، بیان کرد: علی رغم رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در بانک‌ها، ذرات ناشی از پول شماری در فضا پخش شده و باعث مبتلا شدن افراد می‌شود، این زنجیره ادامه پیدا می‌کند و مردمی که در بانک حضور دارند و خانواده‌های کارکنان بانک را نیز مبتلا می‌کند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه پس از تعطیلی یک هفته‌ای، نظارت‌ها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی سخت‌گیرانه‌تر خواهد بود، تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم باتوجه به گسترش فعالیت‌های بانکی در فضای مجازی و اعطای تسهیلات در شاخه‌های خاص و بروزرسانی اپلیکشن‌ها، حتی المقدور از انتقال پول نقد جلوگیری کنند.

زرنگ از مردم درخواست کرد اگر کار خاص و الزامی ندارند به بانک مراجعه نکنند چراکه تمامی ابزارهای الکترونیکی برای کارهای بانکی فراهم است، افزود: در استان با پیگیری‌هایی که مسئولین شبکه بانکی انجام داده‌اند ۱۵ باجه خودپرداخت و خودپرداز در شهرستان‌های بیرجند، قاین، طبس، بشرویه، حاجی‌آباد، درح و سربیشه نصب فعال هستند که مردم می‌توانند برای انتقال پول نقد از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک چند دستگاه دیگر نیز نصب خواهد شد، تصریح کرد: مجلس مکاتباتی با وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی انجام داده تا سقف انتقال وجه از کارتی به کارت دیگر در روز افزایش یابد و این امر در دستور کار قرار دارد.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه اکنون انتقال وجه از طریق خودپردازها تا سقف ۳ میلیون تومان و دریافت پول تا سقف ۲۰۰ هزار تومان امکان‌پذیر است، یادآور شد: انتقال وجه تا سقف ۵۰ میلیون تومان نیز از طریق درگاه‌های الکترونیکی بانکی فراهم است.