مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: پایتخت آسبادهای ایران در خراسان جنوبی با داشتن قریب به ۳۰۷ آسباد قرار دارد که پرونده آسبادها برای قرار گرفتن در لیست آثار جهانی یونسکو ارسال و در انتظار آمدن ارزیاب هستیم.
، هادی شاه‌وردی خواستار انتقال پایگاه جهانی آسبادها از خراسان رضوی به خراسان جنوبی شد و افزود:پیگیری‌هایی در این زمینه انجام شده که امیدواریم این خواسته محقق شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ اثر معنوی ثبت ملی و بیش از ۱۰۳۷ اثر تاریخی ثبت ملی در استان وجود دارد، گفت:برگزاری جشن ثبت جهانی کاروان‌سراها را در برخی از شهرستان‌های استان خواهیم داشت و از طرف دیگر ۹ اثر ثبت جهانی ظرفیت خیلی خوبی است که می‌توان در رسانه‌ها بیشتر به آن پرداخت.
شاه‌وردی با بیان اینکه رسانه‌ها، مطبوعات و فضای مجازی استان را برای اخبار حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و هم چنین اخبار مهم استان به‌طور مرتب رصد می‌کنم، گفت:روزنامه امروز خراسان جنوبی در درج اخبار حوزه میراث همراهی خوبی داشته و ما هم تمایل برای همکاری با این مجموعه رسانه‌ای را داریم.
او در مورد استفاده از ظرفیت چاپخانه‌ها در خراسان جنوبی هم بیان کرد: ما در مجموعه اداره‌کل به‌دنبال کار چاپی باکیفیت و قابل رقابت به‌لحاظ هزینه‌ای هستیم و در صورت تامین این دو خواسته، قطعا از این ظرفیت استانی استفاده خواهیم کرد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در تمامی حوزه‌ها علاوه بر کارهای چاپی توصیه ما استفاده از امکانات، ظرفیت‌ها و تولیدات داخل استان بوده، اذعان داشت: میراث‌فرهنگی تنها دستگاه اجرایی است که در طول سال ۴ هفته خاص در ۴ حوزه میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع‌دستی و ستاد سفر باید داشته باشد و برنامه‌های متعددی را اجرایی کند چرا که مخاطبین هر گروه، افراد خاصی هستند که توقعات جداگانه‌ای از مجموعه ما دارند و باید به‌خوبی به این انتظارات پاسخ داده شود.
شاه‌وردی بیان کرد:طبیعتا اخبار حوزه میراث‌فرهنگی هم به نسبت این ۴ حوزه کاری بیشتر از سایر حوزه‌هاست و این اطلاع‌رسانی برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است.

نوشته و خبر نگار : احمد کاشانی  دبیر سرویس گردشگری و میراث و ا.حسن پور