#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرعامل موسسه انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی گفت: به دنبال این هستیم که اقتصاد تئاتر در خراسان جنوبی ارتقا یابد و از طریق این هنر اصیل، نشاط اجتماعی افزایش پیدا کند.

مهدی رحیمی خراشاد  افزود: باید به سمتی برویم که اقتصاد تئاتر یک اقتصاد پویا و رو به رشد باشد و برنامه ما این است که اجراهای عمومی را در شهر بیرجند و استان خراسان جنوبی فعال کنیم تا مردم بتوانند بیشتر از گذشته با فضاهای تئاتر آشنا شوند.

وی گفت: همچنین به دنبال این هستیم که در زمینه آموزش تئاتر در سطوح مقدماتی، متوسط و عالی در فواصل مختلف کار را دنبال و فعال کنیم تا با این اقدام علاقه‌مندان و هنرمندان با تئاتر درست و اصولی حداقل در کشور خودمان در زمینه‌های مختلف آشنا شوند.

مدیرعامل موسسه انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی اظهار داشت: در زمینه مقدماتی از اساتید استان بهره می‌گیریم و در دوره‌های متوسط و عالی از اساتید برجسته کشوری دعوت خواهیم کرد تا با این آموزش‌ها تئاتر ما نسبت به گذشته پویا شود و از نظر سطح علمی هم ارتقا یابد.

وی افزود: برنامه ما این است که با آموزش و پرورش به تعاملی برسیم تا تئاتر دانش‌آموزی را متحول کنیم زیرا وضعت تئاتر در حوزه دانش‌آموزی مناسب نیست در حالی که ظرفیت‌های خوبی در این زمینه وجود دارد و می‌توان شکوفا کرد.

رحیمی گفت: در حال حاضر در شرایط شیوع کرونا قرار داریم اما با بهبود شرایط و رعایت پروتکل‌های بهاشتی می‌توان این موضوع را دنبال کرد و امیدواریم مسوولان آموزش و پرورش استان هم با مجموعه ما همکاری کنند.

وی اضافه کرد: درخواست ما این است که شهرداری بیرجند قسمتی از المان شهری خود را در اختیار انجمن نمایشی و موضوع تئاتر قرار دهد تا بتوانیم به عنوان گروه‌های نمایشی در این فضاهای شهری حضور پیدا کنیم.

مدیرعامل موسسه انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی گفت: همچنین به دنبال این هستیم که از طریق تعامل با شهرداری با مواردی که در فرهنگ خودمان هست از جمله رقص محلی، اجرای عمو نوروز و حاجی فیروز، کارهای نمایشی را اجرا کنیم تا حس و حال خوبی به مردم برگردد و لبخند بر لبان آنان جاری شود.

وی با بیان اینکه هنوز آمار دقیقی از فعالان انجمن‌های نمایشی در خراسان جنوبی نداریم و نیازمند جمع‌بندی است افزود: در مجموع براساس آمار قبل شاید ۱۰۰ نفر در این موسسه ثبت‌نام کردند اما فعالان این حوزه ۳۰ تا ۴۰ نفر هستند.

رحیمی گفت: گروه‌های نمایشی را دعوت خواهیم کرد که به تولید اثر بپردازند و ما هم بتوانیم با حمایت هنرمندان و دستگاه‌های متولی در این حوزه اجراهای خوبی در طول سال داشته باشیم.