#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

دانشگاه بیرجند که به عنوان نگین آموزش عالی در شرق کشور شناخته می‌شود، چند روزی است که میزبان دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی شده است.

کرونا که آمد مدارس و دانشگاه‌ها هم آموزش حضوری خود را تعطیل کردند تا جلوی انتشار بیشتر ویروس گرفته شود.

حالا پس از ۲ سال، کلاس‌های دانشگاه‌ها از ۱۴ فروردین امسال حضوری شده و دانشجویان مقطع دکتری و دانشجویانی که دروس عملی در مقطع کارشناسی ارشد دارند در دانشگاه بیرجند حضور پیدا کرده اند.

حضور دانشجویان در کلاس‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همراه است و سبب فهم بهتر دروس نیز می‌شود.

حضوری شدن کلاس های عملی کارشناسی ارشد و دکتری

صادقی یکی از دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه بیرجند می‌گوید: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مقطع دکتری راحت‌تر است، چون تعداد افراد حاضر در کلاس کمتر از سایر مقاطع است.

رضایی یکی از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد نیز می‌گوید: دانشجویانی که در مقطع ما درس عملی دارند موظف شده اند تا در آزمایشگاه‌ها حضور پیدا کنند و مابقی دانشجویان هم بعد از ماه رمضان سر کلاس حاضر می‌شوند.


یکی از اساتید دانشگاه بیرجند گفت: به عنوان یک معلم خوشحال هستم که کلاس‌ها حضوری شده است، زیرا ارتباط دانشجو با استاد در کلاس مجازی هیچ گاه مانند ارتباط آن‌ها با یکدیگر در فضای حقیقی نیست.

او گفت: در کلاس‌های حضوری اساتید توضیحات خود را راحت‌تر ارائه می‌دهند و همین موضوع سبب فهم بهتر درس از سوی دانشجو می‌شود.

آماده حضور بقیه دانشجویان هستیم

غلامی رئیس پردیس علوم پایه دانشگاه بیرجند گفت: شرایط برای حضور دانشجویان در تمامی مقاطع در دانشگاه فراهم است و می‌توان کلاس‌ها را حضوری کرد.

او گفت: پس از ماه مبارک رمضان دانشجویان کارشناسی ارشد حتما در کلاس‌های حضوری آموزش‌های خود را فرا خواهند گرفت.

غلامی گفت: تدابیری نیز برای دانشجویان کارشناسی اندیشیده شده تا بتوان از آن‌ها پذیرایی کرد و خوابگاه نیز در اختیارشان قرار گیرد.

رئیس پردیس علوم پایه دانشگاه بیرجند گفت: طبق بخشنامه‌ای که از وزارت علوم ارسال شده است، به دانشگاه‌ها اختیار داده شده است تا طبق شرایطشان نسبت به حضوری شدن مقاطع اقدام کنند.