فرماندار سربیشه گفت: با توجه به احتمال وقوع سیلاب، اهالی دو روستای این شهرستان به منظور پیشگیری از وقوع حوادث، در مکانی امن اسکان موقت یافتند.

محمدجواد فلاحی  براساس مباحث علمی، هشدارهای هواشناسی و تجربه ریش سفیدان احتمال وقوع سیلاب در روستای خاکک بخش درح به لحاظ موقعیت جغرافیایی و واقع شدن در نقطه ای پایین، وجود دارد. 
وی گفت: از همین رو مسئولان بخشداری روز گذشته با اهالی، دهیار و شورای روستا هماهنگی های لازم را انجام دادند که با همکاری مردم و با تقاضای خودشان ساکنان به نقطه امن در امامزاده احمد شاه منتقل شدند. 
فرماندار سربیشه با بیان اینکه پنج خانوار این روستا برای چند روز به شهر درح رفته اند ادامه داد: حدود ۴۰ خانوار نیز در چادرهای هلال احمر که مجاور امامزاده احمد شاه برپا شده، اسکان موقت یافته اند.
وی با تاکید بر اینکه تهمیدات لازم در خصوص تامین مایحتاج این خانوارها اندیشیده شده است گفت: امکانات مورد نیاز به عنوان امانت در اختیار متولی امامزاده قرار گرفته تا افراد در صورت نیاز از آن استفاده کنند. 
فلاحی بیان کرد: امروز بارندگی ها در شهرستان سربیشه موجب جاری شدن سیل در مسیر اصلی جاده سربیشه به بیرجند شد اما مورد حاد تاکنون گزارش نشده است.
وی همچنین از اسکان موقت اهالی روستای چاه خزاعی در درح خبر داد و گفت: حدود ۳۰ خانوار این روستا متشکل از زنان، سالخوردگان و خردسالان در محل امن اسکان یافتند اما جوانان داوطلبانه برای جمع آوری دام در روستا حضور دارند. 
فرماندار سربیشه با تاکید بر اینکه هنوز چند روستای دیگر در معرض خطر هستند ادامه داد: تلاش ها برای متقاعد کردن اهالی این روستاها تاکنون نتیجه نداشته اما با همکاری دادستانی فردا جابه جایی این خانوارها نیز انجام می شود. 
وی با تشکر از همکاری اهالی که اقدام به جابه جایی کرده اند گفت: تمام تلاش ها برای حفظ جان افراد است و باید براساس پیش بینی ها اقدامات لازم انجام گیرد. 
فلاحی از آمادگی کامل دستگاه های اجرایی برای شرایط بحران خبر داد و افزود: نیروهای نظامی، انتظامی، ارتش و سپاه نیز اعلام آمادگی کرده اند. 
وی بیان کرد: به منظور پیش بینی احتمال قطع شدن راه ارتباط مخابراتی در مرکز شهرستان بی سیم های نظامی، بخشداری و فرمانداری نیز فعال شده است. 
فرماندار سربیشه گفت: هماهنگی های لازم با شرکت نفت برای در اختیار قرار دادن سوخت مورد نیاز مدیریت بحران شهرستان انجام شده است. 
فلاحی ابراز امیدواری کرد: باران های پیش بینی شده با بکارگیری تمهیدات لازم و همکاری مردم خسارتی در پی نداشته باشد.
شهرستان سربیشه به مرکزیت شهر سربیشه در جنوب شرقی بیرجند و محور ترانزیتی بیرجند – زاهدان قرار دارد. این شهرستان دارای سه بخش مرکزی، مود و درح است.
سامانه بارشی جدید که امروز (شنبه) از سمت جنوب و غرب استان وارد خراسان جنوبی شد، بنابر پیش بینی هواشناسی با شدت زیاد تمامی شهرستان های استان را فرا می گیرد ولی در مناطق شرقی و جنوبی شدت بیشتری دارد. 
این سامانه تا روز چهارشنبه هفته جاری در استان فعال است و اوج بارندگی ها برای روزهای یکشنبه و دوشنبه پیش بینی می شود. 
با توجه به اخطاریه و هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران کشور و پیش بینی بارندگی های سنگین و شدید در منطقه، ۳۰۲ تیم امدادی و عملیاتی در استان خراسان جنوبی به حالت آماده باش کامل درآمدند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله