?وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: باغ گلشن طبس از نظر زیبایی مشابه باغ شاهزاده ماهان است اما به خوبی معرفی نشده که باید در این جهت اقدامات بیشتری انجام شود.
علی اصغر مونسان در دومین روز سفر به خراسان جنوبی، از باغ گلشن طبس بازدید کرد و در جمع خبرنگاران گفت: طبس با مردم خونگرم و جاذبه‌های مختلف، شهری بی‌نظیر برای گردشگری است و جا دارد که گردشگری در این شهر پیشرفت کند.
?وی افزود: شهرستان طبس در این سفر جاذبه‌های ویژه‌ای داشت که محل خوبی برای گردشگری است و از مردم دعوت می‌شود از جاذبه‌های آن دیدن کنند.
?وی با اشاره به اینکه مالکیت باغ گلشن در اختیار اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی و شهرداری طبس است گفت: با این وجود وزارت میراث فرهنگی، اقدامات خوبی در حفظ و نگهداری آن انجام داده است.
?وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: اعتبار خوبی را اختصاص می‌دهیم که این باغ حفظ شود و معاونت گردشگری برنامه‌ای را برای تمام خراسان جنوبی با محوریت طبس طراحی می‌کند.
?او با اشاره به مشکلات موجود در باغ گلشن گفت: این باغ موقوفه است و انتظار می‌رود سازمان اوقاف حضور بهتری برای نگهداری آن داشته باشد، دانشکده کشاورزی کار آفت زدایی درختان و گل‌های باغ را انجام می‌دهد و بقیه دستگاه‌ها هم باید پای کار باشند.
?مونسان اظهار داشت: برخی درختان باغ سن زیادی دارند که باید جایگزین شود و تمام تلاش‌ها باید به کار گرفته شود که این باغ را حفظ کرد.