نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: یکی از مهمترین انتخاب‌های انسان، انتخابات است که در آن سرنوشت خود، دیگران، جامعه و نسل آینده را در یک مساله سیاسی تعیین می‌کند.

 حجت‌ الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز جمعه پس از انداختن رای خود به صندوق شعبه سیار مستقر در دفتر امام جمعه بیرجند افزود: مساله انتخاب در زندگی انسانی به‌ عنوان یک مساله اصولی در انسان شناسی و دین شناسی مطرح است.

وی گفت: همه عمر انسان را طول آن لحظه‌ها تشکیل می‌دهند اما عمر انسان در عرض بی نهایت است یعنی خواسته انسان محدودیت ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه خداوند به انسان اراده و اختیار داده است ادامه داد: همچنین بر اساس اختیار به انسان قدرت انتخاب داده شده تا هر لحظه بتواند در میان میلیاردها تصور اعم از خانه، اخم، لبخند، ازدواج، امور نظامی، کسب و کار یکی را انتخاب کند.

وی گفت: هویت، شخصیت و ارزش انسان مساوی با نوع انتخاب او است لذا اینکه یکی سر از حیوانیت در می‌آورد و یکی بالاتر از فرشته می‌شود به انتخاب خودش بر می‌گردد و هر علت و سببی متناسب با آن به معلول خواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: انتخاب احسن نیز جزء فطرت انسان است و اگر انسان پا روی ‌فطرت و وجدان خود بگذارد در هر عوارض سویی که پیش بیاید از جمله خون مظلومان شریک است لذا فقط جو بایدن نیست که در سطح جامعه بین الملل درخصوص خون زن، کودک و انواع و اقسام جنایات و خیانت تصمیم می‌گیرد بلکه هر فردی همراه، همفکر و سوء انتخاب داد در این موضوعات شریک است.

وی گفت: خراسان‌ جنوبی با فرهنگ متعالی مردم همواره در سطح ایران انقلابی از نظر کمیت بالاترین امتیازها را دارد صد البته مهم کیفیت است که چه کسانی یا کسی را در سرنوشت مردم، جان، ناموس، خون و دین مردم دخالت دهیم.

امام جمعه بیرجند اظهار کرد: رای دادن به این معناست لذا هر کسی رییس‌ جمهور می‌شود باید در پای آن همه مسئولیت‌ها را بپذیرید.

فرآیند اخذ رای مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت هشت روز جمعه ۱۵ تیر ماه همزمان با سراسر کشور در ۷۷۲ شعبه اخذ رای استان خراسان جنوبی آغاز شد.

انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در پی شهادت آیت الله هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رییس جمهور روز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ با حضور چهار نامزد در سراسر کشور برگزار شد اما هیچ یک از نامزدها موفق به کسب اکثریت مطلق آرا نشدند.

بر اساس اعلام نتایج رسمی انتخابات، مسعود پزشکیان با ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رای و سعید جلیلی با ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ رای به دور دوم انتخابات راه یافتند.

استان خراسان جنوبی در مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری با مشارکت ۶۴.١۵ درصد رتبه اول را در کشور از آن خود کرد و در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری (۱۴۰۰) نیز اول شد.