?استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد:پرچم هلال باید در همه شهرها و روستاها برافراشته شود و مردم هلال را همواره در کنار خود ببینند.
ملانوری با بیان این مطلب در جریان بازدید از مجموعه جمعیت هلال احمر استان، خاطرنشان کرد: خانه های هلال در تمامی روستاهای دارای دهیاری استان نیز باید راه اندازی شود.
?وی متذکر شد: در حال حاضر ۹۱۸ روستای دارای شورا و دهیاری در سطح خراسان جنوبی وجود دارد که باید خانه هلال روستایی در تمامی این مناطق فعال شوند.
?استاندار با تأکید بر این که تمام دهیاری های استان باید به خانه هلال روستایی تبدیل شوند، اظهار داشت: در این راستا توافقنامه ای بین هلال احمر و استانداری منعقد خواهد شد.
?ملانوری با اشاره به اینکه امروز در کنار تجهیزات و نیروها به شدت به آموزش همگانی نیاز داریم، تصریح نمود: آموزش همگانی امداد و نجات باید در استان به روز باشد.
?وی وضعیت جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی را نسبتاً مطلوب ارزیابی کرد و گفت: نباید به این داشته ها اکتفا کنیم.
?به گفته وی؛ جمعیت هلال احمر باید مقتدر، مسلح و توانمند باشد لذا تجهیزات موجود باید روز به روز توسعه پیدا کنند.
?استاندار در بخش دیگری از سخنانش به تشریح جایگاه و اهمیت جمعیت هلال احمر پرداخت و گفت: اساس و پایه جمعیت هلال احمر به عنوان یک سازمان مردم نهاد بین المللی، حضور و مشارکت آحاد افراد جامعه است.
?ملانوری، نیروی انسانی را مهمترین سرمایه جمعیت هلال احمر خواند و اظهار داشت: اصول اساسی فعالیت های جمعیت هلال احمر، بر محور اقدامات بشردوستانه است.
?وی متذکر شد: زمانی که مردم گرفتار رنج و ملالت و آسیب می شوند، هلال احمر بدون مزد و مقام و در راستای معامله با خداوند، در صحنه حضور پیدا کرده ارائه خدمت می نماید.

?استاندار اظهار داشت: در طول تاریخ فعالیت هلال احمر در کشور، مردم با اعتقاد شدید به مبانی و اصول دینی و اعتقادی، به عنوان سرمایه های اجتماعی هلال احمر، حضور پررنگی در تمامی عرصه های فعالیتی این نهاد داشته اند.
?ملانوری گفت: خدمت در جمعیت هلال احمر، اعم از داوطلبین و پرسنل، صرفاً به واسطه عشق و علاقه است و نمی توان از آن به عنوان شغل یاد کرد.
?وی افزود: فضای فعالیت در جمعیت هلال احمر، بسیار سخت است لذا تنها با عشق و علاقه می توان در این عرصه ارائه خدمات نمود.