نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این که در صدر اسلام ، مبلغان با قرائت قرآن سعی در جذب مردم داشتند و این کار اثرگذاری بالاتری نیز داشت، عنوان کرد: امروز تمام مسلمانان جهان تشنه روح قرآن هستند و از شرق دور تا آفریقا عدالت قرآنی را می خواهند، زیرا تا عدالت اجرا نشود انسان به هدف نمی رسد.

 حجت الاسلام والمسلمین عبادی در دیدار با معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که صبح یکشنبه ۱۴ دی ماه انجام گرفت ، عنوان کرد: استعمار در سطح جهان به هر نحوی با دور کردن قرآن ، سعی در آسیب رساندن به جوامع دارد.
وی با بیان این که جمهوری اسلامی اقتضای خوبی دارد اما موانع بر سر راه همچون سیستم فعال تفکر غربی، قوی است، اضافه کرد: مردم در سال ۵۷ و هم امروز اسلام را می خواهند، اما اسلامی نمی بینند،  البته امیدواریم در گام دوم انقلاب موانع برداشته و یا تضعیف شوند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر این که زمینه رفع موانع برای مردم عزیز قرآن دوست فرآهم شود، اضافه کرد: باید جدی تر، حساب شده تر و تاثیر گذار تر ، در این زمینه اقدام کرد و مخاطب را به روح قرآن، عدالت، خودسازی و تعهد کشاند.
حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به این که در صدر اسلام ، مبلغان با قرائت قرآن سعی در جذب مردم داشتند و این کار اثرگذاری بالاتری نیز داشت، ادامه داد: امروز تمام مسلمانان جهان تشنه روح قرآن هستند و از شرق دور تا آفریقا عدالت قرآنی را می خواهند، زیرا تا عدالت اجرا نشود انسان به هدف نمی رسد.
وی خطاب به مسئولان حاضر در جلسه عنوان کرد: اکنون بهترین زمان و بدترین زمان است و باید از این فرصت برای ترویج قرآن استفاده و بدترین را به بهترین تبدیل کرد.

 

عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با بیان این که در ابتدای فعالیت دولت دوازدهم عمده کارها در سطح ملی بر قرآن کریم متمرکز بود، اضافه کرد: ما این تمرکز را نگه داشتیم و در کنار آن عترت طاهره و سنت اهل بیت را نیز مطرح کردیم.

وی با اشاره به این که کاشان به عنوان پایتخت نهج البلاغه و یزد به عنوان پایتخت صحیفه سجادیه انتخاب شده است، ابراز امیدواری کرد: بتوانیم همانند این خدمات را نیز برای خراسان جنوبی داشته باشیم.

 

ناصر نبی زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز با بیان این که بستر قرآنی در استان علاقه مندان بسیار زیادی دارد ، اضافه کرد: ۷۴ موسسه فرهنگی قرآن و عترت در خراسان جنوبی دارای مجوز هستند.

وی به به فعالیت ۷۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان نیز اشاره کرد و افزود: این کانون ها حتی در دورآفتاده ترین روستاها نیز حضور دارند و بخش عظیمی از فعالیت آنان، قرآنی است.