#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

?استاندار خراسان جنوبی خبر داد:
?استاندار خراسان جنوبی از اتصال خط انتقال گاز سیستان و بلوچستان به استان تا زمستان ۱۴۰۲ خبر داد.
? دکتر قناعت با اعلام این خبر در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند، ضمن تبریک سال نو، به تشریح اقدامات و برنامه های ستاد سفر استان و برخی پیگیری ها پرداخت و خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در سال گذشته پیگیری شد، اتصال استان به شبکه سراسری گاز شهری بود.
?وی با اشاره به این که در حال حاضر گاز استان، فقط از طریق خط لوله خراسان رضوی تأمین می شود، تصریح نمود: این ته خط بودن استان، در زمان برودت هوا و افزایش میزان مصرف در شهرهای ابتدای خط، احتمال تعدیل گاز کارخانجات و قطع مصارف خانگی را تشدید می کند.
?به گفته وی؛ بهترین راهکار برای جبران این مشکل، تغذیه استان از دیگر خطوط است.
استاندار به بررسی های صورت گرفته اشاره کرد و گفت: بررسی ها به این موضوع منتهی شد که با اتصال استان به شبکه گاز سیستان و بلوچستان می توان این مشکل ته خط بودن را برطرف نمود.
?قناعت ادامه داد: در همین راستا، اجرای خط انتقال به میزان ۱۷۱ کیلومتر حدفاصل زابل تا نهبندان درخواست استان است که در دیدار با وزیر نفت مطرح شد.
?وی تأکید کرد: با دستور ویژه وزیر نفت، اجرای این خط انتقال در برنامه های شرکت گاز قرار گرفت و ان شاء الله تا زمستان ۱۴۰۲ خط انتقال زابل به نهبندان وصل می شود.

?به گفته وی؛ از دیگر پیگیری های صورت گرفته، مسایل و مشکلات حوزه راه های استان در وزارت راه و شهرسازی بوده که در زمینه روکش آسفالت و اصلاح نقاط حادثه خیز و… نتایج خوبی به همراه داشته است.
?استاندار در بخش دیگری از سخنان خود از نتایج هم افزایی و تعامل دستگاه ها در ستاد اجرایی خدمات سفر استان گفت و خاطرنشان کرد: این ستاد در کنار ستاد راهبری کاهش تصادفات با چند هدف عمده کاهش تصادفات جرحی و فوتی، میزبانی خوب برای مسافران، جلب رضایت گردشگر و مسافر و نیز ماندگاری مسافران در استان، کار اجرایی خود را از ۲۵ اسفند آغاز کرده است.
?به گفته وی؛ با عنایت به این که در نوروز دو سال ۹۹ و ۱۴۰۰ با محدودیت سفر مواجه بودیم، امسال سیاست نظام، رفع این محدودیت ها بود و بنا به پیش بینی ها، سونامی سفر رقم خورد.
?قناعت با اشاره به این که خراسان‌جنوبی در تعطیلات نوروزی امسال در برخی شاخص ها، رتبه های خوبی کسب نموده، اظهار داشت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان روز ۷ فروردین ماه امسال، تعداد ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تردد در داخل استان ثبت شده که در مقایسه با سال گذشته، رشد ۵۷ درصدی را نشان می دهد.
?وی تأکید کرد: بر اساس آمارهای سامانه های ملی، خراسان‌ جنوبی تا پایان ۷ فروردین، به لحاظ حجم تردد، رتبه پنجم کشور را از آن خود کرده است.
?استاندار با تأکید بر کاهش میزان تصادفات رخ داده در سطح استان به نسبت سال گذشته، گفت: ما متأسفانه در این بازه زمانی ۵ مورد فوتی داشتیم که در مقایسه با آمار ۱۹ نفره سال گذشته، کاهش ۷۴ درصدی تلفات جانی را نشان می دهد.
?به گفته وی؛ تعداد ۷۸ فقره تصادف جرحی نیز در این ایام به ثبت رسیده است.

?قناعت، ماندگاری مسافران را از مهمترین اهداف ستاد اجرایی خدمات سفر عنوان کرد و تصریح نمود: به گواه آمار ۷۰ درصد مسافران حداقل یک روز، ۲۲ درصد دو تا سه روز و ۸ درصد بیشتر از ۴ روز در استان اقامت گزیده اند.
?وی با اشاره به اینکه سطح اشغال هتل های استان به ۶۰ درصد رسیده، گفت: در این مدت ۱۱ هزار نفر در ۸۱ اقامتگاه بومگردی، ۷۵ هزار نفر در خانه های مسافر و بیش از ۵۰۰ هزار نفر در کمپ ها و چادرهای مسافرتی، اقامتگاه های موقت و… مستقر شده اند.
?به گفته وی؛ خراسان جنوبی تا پایان هفتم فروردین ماه ۱۴۰۱ به لحاظ ماندگاری مسافر، رتبه پنجم را کسب نموده است.
?استاندار، ضمن قابل تقدیر خواندن هم افزایی و تعامل دستگاه ها در ستاد اجرایی خدمات سفر، متذکر شد: این همکاری ها و همراهی ها باید در تمام شرایط ادامه یابد و عمیق تر شود.
?قناعت با اشاره به این که برخی کمبودهای استان، در این حجم مسافرت ها و ترددهای نوروز امسال، خود را نشان داد، خاطر نشان کرد: از جمله کمبودهای استان، مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی در حد فاصل شهرستان هاست.
?وی ادامه داد: برای رفع این کاستی باید اقدامات مؤثری صورت گیرد.