?استاندار خراسان جنوبی گفت: استان از باب تأمین کالاهای اساسی از شرایط مطلوبی برخوردار است.
ملانوری با بیان این مطلب در پایان جلسه ستاد تنظیم بازار کشور که به ریاست دکتر روحانی رئیس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانسی بر گزار شد، خاطر نشان کرد: برگزاری این جلسه نشان دهنده توجه عمیق دولت و رئیس جمهور به مبحث تأمین کالاهای اساسی و بهبود معیشت مردم می باشد.
?به گفته وی؛ با وجود تلاش های دستگاه های متولی، در بازار مشکلاتی وجود دارد که ستاد تنظیم بازار کشور و به تبع آن ستاد تنظیم بازار استان ها باید نسبت به حل و فصل آنها اقدام نمایند.
?وی تأمین کالاهای اساسی را از وظایف مهم دستگاه های اجرایی برشمرد و افزود: دستگاه های متولی تأمین کالاهای اساسی باید در برنامه ریزی ها دقت لازم را انجام دهند تا کالا به اندازه نیاز جامعه در دسترس مردم قرار گیرد.
?استاندار، تنظیم بازار را تابع شرایط عرضه و تقاضا دانست و تصریح نمود: در کنار عرضه و تقاضا، نقش نظارتی ستاد تنظیم بازار بسیار مؤثر است و باید بر بازار، نظارت و کنترل کافی صورت گیرد.
?ملانوری، یکی دیگر از وظایف ستاد تنظیم بازار را رصد میزان کالاهای مورد نیاز استان معرفی کرد و گفت: ستاد، باید کالا را بر اساس میزان نیاز استان تأمین نموده به این نکته توجه داشته باشد که سستی در نظارت و عدم برخورد با متخلفین، باعث بی ثباتی در بازار می گردد.
?وی به نقش مهم و کلیدی رسانه ها در تنظیم بازار استان اشاره کرد و اظهار داشت: صدا و سیمای مرکز استان و رسانه های مکتوب و پایگاه‌های خبری، نقش کلیدی و مهی در بهبود فضای کسب و کار و تنظیم بازار دارند و باید با تولید برنامه های امید آفرین، این وظیفه خود را به درستی ایفا نمایند.
?استاندار با نام بردن از دستگاه‌های متولی تولید، توزیع و عرضه کالاهای اساسی در استان گفت:این دستگاه ها باید برنامه عملیاتی مشخصی داشته باشند و بر اساس همان برنامه به صورت هماهنگ و منسجم اقدام نمایند.
?ملانوری خاطر نشان کرد:دستگاه‌های نظارتی و بازرسی، تعزیرات، دستگاه‌های قضایی، اصناف و… باید با هم در حوزه بازار تعامل جدی داشته باشند و با متخلفین برخورد جدی نمایند.
?وی به ذخایر مطمئن استان در باب کالاهای اساسی اشارهکرد و گفت: ما به تناسب وضعیت سال و موقعیت زمانی، نسبت به تنظیم ذخایر بازار اقدام می نماییم.
?استاندار به میزان توزیع کالاهای اساسی در استان در سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۳ هزار و ۳۰۰ تن برنج توزیع شد که ۴۵ تن نیز در حال توزیع می باشد.
?ملانوری از توزیع ۴ هزار و ۲۰۰ تن شکر در سطح استان گفت و به اقدامات صورت گرفته برای جذب ۵۰۰ تن شکر دیگر نیز اشاره کرد.
?به گفته وی؛ ۹۱۰ تن مرغ منجمد و ۲۵۰ تن گوشت گوساله منجمد نیز از دیگر اقلامی است که در سطح استان توزیع شده است.
?وی با اشاره به ۳ هزار و ۵۰۰ تن روغن خوراکی توزیع شده گفت: هزار و ۲۰۰ تن روغن نیز در حال توزیع می باشد.
?استاندار با تذکر این نکته که در سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال ۹۸، ۱۲ برابر بیشتر روغن در استان توزیع شده اظهار داشت: با این میزان توزیع روغن هیچ‌گونه مشکلی در جهت تأمین روغن در سطح استان وجود ندارد و مردم به هیچ وجه نباید در این خصوص نگرانی داشته باشند.
?ملانوری به توزیع میوه تنظیم بازار ویژه ایام عید اشاره کرد و گفت: ۸۰۰ تن پرتقال و سیب با کیفیت بالا در سطح استان توزیع شده است.
?وی تصریح نمود: پرتقال با قیمت ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان و سیب با قیمت ۹ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شده است.