#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: استفاده از ماسک و دستکش در اتوبوس‌های بین شهری توسط مسافران و راننده الزامی است.

اسدالله جلال‌زاده روز یکشنبه بیان کرد: جلسات آموزشی متعددی برای شرکت‌های حمل و نقل مسافر و بار برگزار شده است همچنین تعداد زیادی بنر و اطلاعیه بهداشتی را در پایانه‌ها و اتوبوس‌ها و بیلبوردهای سطح جاده‌های استان نصب کرده‌ایم.

وی از اطلاع‌رسانی‌های انجام شده به ادارات زیرمجموعه درخصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مسافران گفت و ادامه داد: ناوگان مسافربری طبق پروتکل‌های دانشگاه علوم پزشکی به صورت مداوم قبل از سوار شدن مسافر، ضد عفونی می‌شود.

به گفته وی تاکید بر اجرای رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شرکت‌های مسافربری و نظارت بر تهیه ماسک و دستکش از دیگر اقدامات انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی به انجام بازدیدهای مستمر از عملکرد شرکت‌ها و نظارت بر ناوگان اشاره کرد و افزود: در این مورد مکاتبات متعددی با دانشگاه علوم پزشکی درخصوص تامین تجهیات بهداشتی صورت گرفته است.

وی از درج پیام بر روی تمامی بلیط‌ها مبنی بر الزام استفاده از ماسک و دستکش خبر داد و گفت: ظرفیت پذیرش مسافر در اتوبوس‌ها همچنین خودروهای سواری عمومی را کاهش داده‌ایم.

جلال‌زاده اظهار داشت: استفاده از سیستم تهویه در طول مسیر، نظارت مداوم بر رانندگان برای داشتن ماسک و دستکش حین سفر و نصب تابلوهای کوچک حاوی مشخصات رانندگان و محل‌هایی که مسافران می‌توانند شکایات خود را اعلام کنند، از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی با بیان اینکه سامانه ۱۴۱ شامل تلفن، پیامک و اپلیکیشن برای ثبت شکایات مردم فراهم شده است اضافه کرد: سامانه به صورت روزانه پایش و موارد بررسی می‌شود و در صورت نیاز برخورد صورت خواهد گرفت.