#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی  خراسان جنوبی گفت: در سه ماه نخست امسال طرح‌های مصوب اشتغال، کارآفرینی و افزایش تولید در استان نسبت مدت مشابه سال قبل چهار برابر افزایش یافت.

 مرتضی ذاکریان روز دوشنبه در دیدار با فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی افزود: تعداد طرح‌های مصوب برای پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ در سه ماه نخست امسال به بیش از ۲ هزار و ۲۸۴ طرح رسیده است.

وی ادامه داد: این در حالیست که این طرح‌ها تا پایان سال گذشته ۵۸۰ طرح بوده و طرح‌های مصوب امسال نسبت به عملکرد سال گذشته حدود چهار برابر افزایش داشته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به پرداخت تسهیلات تبصره بند «الف» تبصره ۱۸ در استان بیان کرد: این تسهیلات  به منظور ایجاد و افزایش تولید، اشتغال و کارآفرینی و ارتقای رشد اقتصادی در استان پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت: مبلغ طرح‌های مصوب اشتغال و کارآفرینی پارسال ۱۰ هزار و ۸۳۳ میلیارد ریال بوده که در سال جاری به ۱۹ هزار و ۱۸۳ میلیارد ریال رسیده و ۷۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

ذاکریان تصریح کرد: سند تحول دولت مردمی که به عنوان برنامه و خط و مشی دولت و مبنای عمل قوه مجریه و دستگاه‌های اجرایی است، به تمامی دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد در استان ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: در دومین جلسه شورای مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد مقرر شد که دستگاه‌های ذیربط با هماهنگی و تقسیم کار برنامه‌های عملیاتی ذیل این سند را ارائه کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی بیان کرد: کارگروه‌های تخصصی ذیل این سند ایجاد و به صورت منظم تشکیل جلسه می‌دهد.

وی با بیان اینکه نظارت درون حاکمیت و حین خرج یکی از مهمترین و موثرترین مراحل نظارت است، عنوان کرد: نقش ذیحسابان در پیشگیری و مبارزه با سوء جریان‌ها و فساد مالی دستگاه‌های اجرایی بسیار حائز اهمیت است.

ذاکریان گفت: وزارت امور اقتصادی و دارایی با طراحی سامانه سادا تمامی ادارات را ملزم به ثبت اموال خود در این سامانه کرده تا به‌صورت کامل دارایی‌های دولت در همه شهرهای کشور مشخص شود.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین اقدامات در دستور کار که در دولت سیزدهم دنبال می‌کنیم، ثبت اموال دولت در این سامانه است.

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی هم در این دیدار با اشاره به شعار سال و حمایت از طرح (پروژه‌های) دانش بنیان پیشران و نقش اداره کل امور اقتصادی استان در توسعه سرمایه گذاری‌ها و ظرفیت‌های خالی بنگاه‌های تولیدی بر رفع موانع و تسهیل امور و کمک به اصلاح فرآیندها و تسریع در صدور مجوزهای مربوط تاکید کرد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا مهدوی مهدوی افزود: همچنین در خصوص کاهش آسیب پذیری در مقابل بحران‌ها و استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای رسیدن به این آمادگی اشاره کرد.

وی تاکید کرد: مجموعه سپاه استان با تمام توان حامی برنامه‌های اداره کل اقتصاد و دارایی‌های استان خواهد بود.