#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مشاور وزیر و رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور گفت: نیازمند بازتعریف نقش روابط عمومی‌ هستیم زیرا امروز روابط عمومی‌ها در خط مقدم جهاد تبیین و روایت‌گری قرار دارند.

 “افشار دارابی” روز چهارشنبه در همایش پاسداشت روز ارتباطات و روابط عمومی که با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مدیران در سالن فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار شد افزود: در شرایط امروز جامعه نقش روابط عمومی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در جهاد تبیین و روایت‌گری‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و رسالت اصلی آنها محسوب می‌شود.

وی گفت: بعد از پایان جنگ شهید آوینی احساس خلاء کرد، اینکه جنگ تمام شد و ممکن است خیلی از رشادت‌ها و بزرگمردی‌های دوران دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود لذا روایت‌گری را آغاز کرد.

مشاور وزیر و رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور اظهار داشت: شرایط امروز جامعه کمتر از جایی که شهید آوینی احساس می‌کرد، نیست زیرا مورد هجمه سنگین‌ دشمنان‌ در همه عرصه‌ها قرار داریم.

وی گفت: دشمنان با تحریم شروع کردند زیرا تحریم به‌طور طبیعی ذائقه مردم و شرایط برای زندگی را تلخ می‌کند لذا احساس می‌کنند جواب داده و با جنگ روایت‌ها شروع کرده و ما را به نبرد روایت‌ها دعوت کرده‌اند که روابط عمومی‌ها سنگربان بوده و نقش بسیار مهمی برعهده دارند.

دارابی با طرح این سوال که امروز در چه شرایطی هستیم و فضای مجازی چه تاثیری بر جامعه گذاشته است افزود: بخشی از وضعیت امروز جامعه مربوط به تحریم‌های ظالمانه و بخشی ناشی از فرصت‌سوزی بوده که در گذشته انجام شده است.

وی گفت: در چنین شرایطی خانواده بزرگ روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی چگونه باید از هنر، دانش، انرژی، انگیزه، علم و ایمان خود برای کاری که در پیش دارند، استفاده کنند.

مشاور وزیر و رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور عنوان کرد: روابط عمومی‌ها نقش خود را نقش قبلی که تعریف شده بود تا عکس بگیرد یا همایش برگزار کند، ندانند زیرا امروز در خط مقدم ‌جهاد تبیین قرار داریم.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند جنگ آینده جنگ شناختی است یعنی شناخت مردم را به بیراهه ببرند اما شناخت درست، تشخیص درست دارد و ملتی که بصیرت داشته باشد از تهاجم در فضای مجازی تاثیر نمی‌گیرد.

دارابی گفت: امروز آنچه برای ما کار را به‌شدت سخت و طاقت‌فرسا کرده، فضای مجازی است که نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی نیز امروز از رها بودن فضای مجازی گلایه‌ داشتند.

وی افزود: ما در ۳۰ استان ۳۰ مجموعه روابط عمومی در اختیار داریم و اگر هر استانی هوشمندانه در مسئولیت خود و براساس باور و ذائقه‌ مردم فعالیت کرده و در زمینه جهاد تبیین و جنگ روایت‌ها به وظیفه خود در فضای مجازی درست عمل کند، هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

مشاور وزیر و رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور گفت: از مدیران ارشد و نماینده عالی دولت در استان درخواست داریم به شکل ویژه فعالان عرصه روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی را مورد حمایت و عنایت قرار دهند.

وی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها باید سیمای خراسان جنوبی را برای مردم کشور و دنیا ترسیم کنند ادامه داد: این استان ظرفیت‌های بسیار خوبی به‌ویژه در بخش گردشگری دارد لذا باید به مجموعه میراث فرهنگی کمک کنید جاذبه‌های استان معرفی شود تا بتواند صنعت گردشگری، ارزآوری و توسعه پایدار را شکل دهد.

دارابی گفت: امروز در عرصه اقتصادی در یک نبرد هستیم و اگر سرمایه اجتماعی دولت و نظام رو به سمت کاستن برود باید در نقشی که داریم فکر کنیم و مطمئن باشیم که نقش خود را درست اجرا نکرده‌ایم.

وی افزود: از ابزار جدید رسانه‌ای، فضای مجازی، پلتفرم‌های اجتماعی که شکل می‌گیرد و دشمن برای تبلیغات علیه ما راه‌اندازی کرده باید بهره برده و آن را در اختیار بگیریم، با دانش روز و فضای مجازی آشنا شویم.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور بیان کرد: قول می‌دهیم هر نوع آموزش و برنامه‌ای که برای ظرفیت فکری و تجربی روابط عمومی دستگاه‌های دولتی و خصوصی استان لازم باشد را با حضور اساتید برجسته برگزار کنیم.

به مناسبت ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی با حضور مشاور وزیر و رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور و استاندار خراسان جنوبی از مدیران و کارشناسان روابط‌ عمومی‌ دستگاه‌های اجرایی استان تجلیل و قدردانی شد.

دارابی برای حضور در همایش پاسداشت روز ارتباطات و روابط عمومی به خراسان جنوبی سفر کرده و دیدار با مسوولان استان، چند بازدید و برگزاری کارگاه آموزشی ضمن خدمت مدیران و کارشناسان روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان خراسان جنوبی از دیگر برنامه‌های این سفر است.