استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه افزایش ایرلاین‌ها، تسهیل کننده توسعه ارتباطی استان خواهد بود، گفت: افزایش پروازها باعث رونق تعاملات تجاری و اقتصادی می‌شود.

محمد صادق معتمدیان، امروز چهارشنبه ۷ اسفند در دیدار با رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور با اشاره به اینکه خراسان جنوبی، شرقی ترین استان کشور و با فاصله زمینی بیش از ۱۷ ساعت تا مرکز کشور است، افزود: تنها استانی هستیم که فاقد آزادراه و بزرگراه بسیار محدودی داریم از طرفی بدلیل زمان بر بودن و هزینه بالای توسعه زیرساخت‌های راه و راه آهن،  بهترین روش و به صرفه ترین راه، برقراری و توسعه پروازها و افزایش ایرلاین‌ها است.

وی افزود: این امر می‌تواند بسیار کمک کننده توسعه ارتباطی و توسعه اقتصادی استان باشد که از سال گذشته براین موضوع تمرکز کردیم و تعداد پروازها افزایش و تعداد ایرلاین‌ها دو برابر شد .

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: به دلیل اینکه استان کم جمعیتی هستیم لود پروازها پایین است؛ لذا برای شرکت‌های پروازی توجیهه اقتصادی ندارد و این نیز مشکلی شده است که می‌توانیم برای غلبه بر این موانع و محدودیت شرکت‌های پروازی، توسعه پرواز به استان‌های هم جوار از جمله یزد، کرمان را در دستور کار قرار دهیم.

وی با اشاره به نوپا و تازه تاسیس بودن استان، گفت: تقریبا تمام تعاملات تجاری و اقتصادی استان ما با استان خراسان رضوی و مشهد است؛ لذا خواستار افزایش دو پرواز به پروازهای این مسیر هستیم و باتوجه به برنامه توسعه اقتصادی چابهار، می‌توانیم پرواز  به زاهدان و چابهار راه اندازی کنیم که دارای توجیهه اقتصادی است .

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مخرج مشترک استان‌های شرقی پهناوری  تراکم کم جمعیتی، کویری بودن، جمعیت پایین و فاصله زیاد و حداقل ۵۰۰ کیلومتر با استان‌های هم جوار است .

در پایان این نشست، ” عظیم طهماسبی” به عنوان مدیرکل جدید فرودگاه‌های استان معرفی و از زحمات ” هادی سلامی” مدیرکل سابق تقدیر به عمل آمد .