سید علی اکبر پرویزی روز شنبه در گردهمایی هیات های نظارت بر انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی خراسان جنوبی افزود: هرچه زمینه مشارکت و ثبت نام بیشتر افراد برای نامزدی انتخابات فراهم شود، مردم راحت تر می توانند افراد توانمند تری را انتخاب کنند.
وی یادآور شد: به داوطلبان ثبت نام در انتخابات، اطمینان خاطر داده شود که اگر وارد میدان شوند در تایید صلاحیت شان قانون ، مورد توجه قرار می گیرد و تلاش خواهد شد که در این مسیر تایید شوند.
وی تصریح کرد: چهار دوره گذشته شوراهای اسلامی شهر و روستاها، رد صلاحیت های بی دلیل رخ داد و زمینه برای شرکت افراد توانمند و دلسوز محدود شد.
وی اضافه کرد: خیلی از افراد ممکن است ملاحظه آبروی خود را کرده و ریسک شرکت در انتخابات را نپذیرند.
استاندار خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: در دوره های گذشته انتخابات شهر و روستا به دلیل همین محدودیت ها، نظر مقام معظم رهبری و قانونگذار در این خصوص که شوراها باید مجلس محلی باشد محقق نشد.
پرویزی افزود: اگر این امکان فراهم شود که به تدریج افراد توانمند و دارای علاقه به توسعه استان، وارد میدان شوند، در دوره های بعد، شوراهای اسلامی روستاها، افرادی در سطح مدیران کلان کشوری خواهند داشت و آن زمان می توان ادعا کرد که شوراهای توانمندی داریم.
وی اظهار کرد: قانون محرومیت های اجتماعی که مصوبه مجلس شورای اسلامی است تکلیف همه را مشخص کرده است، حتی کسانی که در امور قتل عمد، قطع عضو، پرونده های مالی و … محکومیت کیفری دارند، این محرومیت ها با زمان های سه ماه، یک سال،پنج سال و .. است و تا تاریخ مربوط محرومیت شان موثر است و نباید هرکس به صرف پرونده داشتن در دادگاه حذف شود.
وی یادآور شد: محرومیت های اجتماعی که قانون اساسی تعیین می کند برای همه حجت است و باید رعایت شود.
وی تصریح کرد: بعد از اینکه فرآیند ثبت نام به خوبی پیش رود و افراد زیادی ثبت نام و تایید شوند آن وقت به زمینه مشارکت بیشتر مردم کمک می شود.
وی تاکید کرد: همه ما دارای سلیقه و گرایش سیاسی هستیم اما در عمل همه باید پایبند به قانون باشند.
وی اضافه کرد: مبنای نظارت و اجرا را قانون تعیین می کند و باید قانون باشد، اعتماد سازی را با رفتار درست باید ثابت کنیم.
استاندار خراسان جنوبی گفت: در بحث انتخابات با هیچ کس تعارف ندارم، اگر اعضای هیات اجرایی کوچک ترین تخلفی مرتکب شوند همان روز عزل و به دادگاه معرفی خواهند شد.
پرویزی افزود: طبق قانون، مجریان، ناظران و بازرسان انتخابات حق دخالت در حوزه انتخابات را نداشته و اگر مرتکب چنین تخلفی شوند به دادگستری معرفی و با آنها برخورد خواهد شد.
همچنین رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای خراسان جنوبی گفت: برگزاری انتخابات از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که همیشه پرشور، با پشتوانه ۱۰۰ درصدی رای مردمی و بدون هیچ گونه حاشیه سازی برگزار می شود.
فرهاد فلاحتی افزود: نفس انتخابات برگرفته از قانون اساسی است،در جای جای قانون تاکید به پشتوانه رای مردم در همه امور شده است.
وی اظهار کرد: امروز در جهان دموکراسی دینی ما الگوی صحت و درستی است و انتخابات با قوت و ساز و برگ مناسب برگزار می شود و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی حتی دشمن معترف است که در اصل ساز و کار انتخاباتی ما هیچ خدشه ای وجود ندارد.
۱۳۰ نفر در خراسان جنوبی کار نظارت بر انتخابات شهر و روستاهای استان را بر عهده دارند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله