بخش همو دیالیز بیمارستان خاتم الانبیا (ص) شهرستان درمیان روز سه‌شنبه به بهره‌برداری رسید و با افتتاح این بخش نیاز بیماران دیالیزی به تجهیزات درمانی رفع شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این آیین که امام جمعه اهل سنت اسدیه و جمعی از مسوولان نیز حضور داشتند، گفت: تاکنون بیماران دیالیزی شهرستان درمیان مجبور بودند برای درمان خود، مسافت طولانی را تا مرکز استان طی کنند که با افتتاح این بخش مشکلات بیماران به طور کلی رفع می‌شود.

محمد دهقانی فیروزآبادی افزود: برای راه‌اندازی بخش همو دیالیز بیمارستان خاتم الانبیا (ص) شهرستان درمیان با زیربنای ۱۰۰ متر مربع و اختصاص سه تخت دیالیز بیش از ۱۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

امسال همچنین سه دستگاه دیالیز با ارزش تقریبی ۹ میلیارد ریال به همت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، مجمع خیرین سلامت و بنیاد امور بیماری‌های خاص تهران به این بیمارستان اختصاص یافته است.

بیمارستان خاتم الانبیا (ص) درمیان در مرداد ۹۴ با ۳۲ تخت فعال در بخش‌های اورژانس، داخلی، جراحی، اطفال، زنان، زایشگاه، آزمایشگاه، دیالیز، رادیولوژیوی راه‌اندازی شد.

همچنین از زمان شیوع ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی، بخش ویژه‌ای برای این مهم اختصاص داده شده است.

شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در ۱۰۵ کیلومتری شرق بیرجند است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امروز (سه‌شنبه) همراه هیات رئیسه دانشگاه برای بازدید از بیمارستان و بررسی روند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در این شهرستان وارد درمیان شد.