هواشناسی استان درباره تشدید بارشها، وقوع رواناب، آبگرفتگی معابر امروز و فردا در استان اخطاریه جوی صادر کرد.

کارشناس هواشناسی استان گفت: براساس اخطاریه جوی صادر شده بارشهایتقویت و تشدید سامانه بارشی در خراسان جنوبی شدید در استان به صورت  وزش باد شدید تا خیلی شدید (گرد و خاک) رگبار و رعد وبرق شدید مناطق مستعد بارش تگرگ و مه – مناطق کوهستانی و سردسیر شمالی و شرقی از اواخر روز دوشنبه تا سه شنبه (۴ و ۵ فروردین) با احتمال ریزش برف پیش بینی می شود.
خانم زارعی افزود: براین اساس در شهرهای  بشرویه ، طبس، سرایان ،فردوس، زیرکوه، قاین حداکثر ۵۰ تا ۶۰ میلیمتر و بخش‌هایی از بیرجند، سربیشه، نهبندان، درمیان و خوسف حداکثر ۴۰ تا ۵۰ میلیمتر باران قابل پیش بینی است.
وی با بیان اینکه براثر این بارشها کاهش دید افقی ، اختلال در تردد و ناوگان حمل و نقل، وقوع رواناب و آبگرفتگی معابرعمومی و سیلابی شدن برخی مسیل ها، خطر برخورد صاعقه و بارش تگرگ در مناطق مرتفع دور از انتظار نیست گفت:  اجتناب از سفر‌های غیر ضرور، رعایت قوانین و مقررات رانندگی، خودداری از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌های فصلی و چرای دام و پرهیز از صعود به ارتفاعات، محکم کردن تابلو ها‌ی تبلیغاتی و سقف‌های موقت توصیه می شود.
کارشناس هواشناسی استان همچنین از کاهش قابل ملاحظه دمای هوا تا فردا در استان خبرداد و افزود: به دلیل برودت هوا، بارش برف در مناطق سردسیر و ارتفاعات استان هم پیش بینی می شود.

در شبانه روز گذشته علی آباد زارعین بادمای صفر درجه سانتیگراد سردترین و دهسلم نهبندان با حداکثردمای ۳۰ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر استان بود.

تغییرات دمای مرکز استان در این مدت بین ۹ و ۲۰ درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شد که پیش بینی شده حداکثر  و حداقل دمای امروز بیرجند با ۶درجه کاهش به ۱۴ و ۳ درجه سانتیگراد بالای صفر برسد.