رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی از کشف یک فقره پرونده اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۲۵۲ میلیارد ریال و دستگیری هفت متهم خبر داد.

 سرهنگ یدالله دهقان اظهار کرد: در پی کسب خبر انجام تخلفاتی در موضوع توزیع و فروش کالای دخانی سیگار توسط برخی عمده فروشان استان با توجه به اختلاف قیمت به وجود آمده بین قیمت مصوب و قیمت بازار آزاد بخصوص در برندهای خاص، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات گسترده پلیسی و عملیات‌های مشترک با رصد سامانه‌ها و فاکتورهای عمده فروشان مشخص شد که در سه سال اخیر تخلف صورت گرفته از فروش آزاد و خارج از شبکه توزیع کالاهای دخانی به میزان ۲۵۲ میلیارد ریال بوده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی گفت: ماموران درخصوص شبکه توزیع کالاهای دخانی هفت نفر متهم را دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی گفت: مبارزه با جرایم اقتصادی از اولویت‌های پلیس است و با جدیت با مفسدان اقتصادی برابر قانون برخورد خواهد شد.

دهقان از شهروندان درخواست کرد به منظور مشارکت در این امر هرگونه اخبار و اطلاعات از فعالیت‌ها و تخلفات اقتصادی و قاچاق را از طریق سامانه ۰۹۶۳۰۰ به پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

تریلی حامل ۲۱ هزار لیتر سوخت قاچاق در نهبندان توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان هم گفت: در بازرسی از یک دستگاه تریلی در این شهرستان ۲۱ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد.

سرهنگ حسین عرب افزود: ماموران انتظامی شهرستان نهبندان در زمینه اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودروهای عبوری در جاده‌ها به یک دستگاه تریلی اسکانیا مشکوک شدند.

وی با بیان اینکه ماموران انتظامی برای بررسی بیشتر خودروها را متوقف کردند اظهار کرد: پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از تریلی، ۲۱ هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان بیان کرد: ماموران در این خصوص یک دستگاه خودرو توقیف و ۲ نفر متهم را دستگیر کردند که متهمان به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند یا از طریق پیامک با سامانه ۱۱۰۵۶ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور