?استاندار خراسان جنوبی بر لزوم نظارت فنی و تخصصی در جریان اجرای پروژه های عمرانی تأکید کرد.
ملانوری با بیان این مطلب در جلسه کاری معاون و مدیران کل معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خاطرنشان کرد: نظارت فنی و تخصصی باید توسط کارشناسان و متخصصان زبده و کاربلد مرتبط صورت گیرد.
?وی با اشاره به وضعیت اعتباری شهرداری های استان، پیشنهادات و راهکارهایی را به منظور ایجاد اعتبارات دائمی و پایدار برای شهرداری ها ارائه نمود.
?استاندار به کمیسیون ماده ۱۰۰ و وظایف آن نیز اشاره کرد و تصریح نمود: باید با نظارت کامل بر عملکرد آن در همه مناطق استان، از ساخت و سازهای خارج از چارچوب و توسعه های غیرقانونی جلوگیری شود.
?ملانوری، ورودی و خروجی شهرها و روستاها را ی استان را در ایجاد نشاط اجتماعی و رفاهی شهروندان مؤثر خواند و تأکید نمود: در اجرای مبلمان شهری و فضاسازی ها باید از نظرات کارشناسی اهل فن استفاده شود.
?وی تبادل تجربیات بین شهرداران را در این زمینه مؤثر خواند و گفت: شهرداران می توانند طی نشست هایی با همتایان خود در مناطق مختلف استان از اطلاعات و تجربیات یکدیگر استفاده نمایند.
?به گفته وی؛ بهره برداری از ظرفیت شهرداران استان های همجوار از طریق سفر به این مناطق نیز می تواند راهکاری برای ارتقاء سطح دانش و اطلاعات شهرداران باشد.

?استاندار، وضعیت طرح ها و پروژه های عمرانی استان را طی دو سال گذشته بسیار مطلوب خواند و اظهار داشت: عملیات اجرایی پروژه ها با قوت و قدرت ادامه می یابد.
?ملانوری تأکید کرد: هیچ پروژه عام المنفعه ای نباید متوقف گردد تا مردم بتوانند به زودی از منافع آن بهره مند گردند.
?وی با اشاره به حوزه گسترده معاونت عمران و تعدد پروژه های این مجموعه در دفاتر مختلف، استمرار نشست ها و بررسی موردی موضوعات مرتبط با هر دفتر را خواستار شد.
?معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در این جلسه به تشریح اقدامات و برنامه های حوزه کاری خود پرداخت و از طرح ها و پروژه هایی گفت که طی دو سال گذشته در دستور کار مجموعه قرار گرفته و با جدیت دنبال شده است.
?میرجعفریان از تأثیر مثبت پروژه های عمرانی بر مباحث اقتصادی استان نیز گفت.