فعالیت ۳۰ پروژه سرمایه‌گذاری گردشگری

حسن رمضانی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی به  گفت: عملیات اجرایی ۳۰ پروژه سرمایه‌گذاری در یک سال اخیر (از هفته گردشگری سال گذشته تاکنون) در استان انجام شد.

وی افزود: بیشترین نوع پروژه‌های سرمایه‌گذاری استان اقامتگاه‌های بوم گردی و سپس سفره خانه سنتی و مجتمع گردشگری است.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۱۸ اقامتگاه بوم گردی و دو دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری افتتاح شد و همچنین سه سفره خانه سنتی و یک مجتمع گردشگری به بهره برداری رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی اظهار کرد: ۴۰ پروژه تامین زیرساخت‌های مورد نیاز تاسیسات گردشگری و مناطق روستایی گردشگری استان نیز در یک سال اخیر انجام شده که این پروژه‌ها شامل برق رسانی مجتمع منظریه، برق رسانی منطقه گردشگری گواب خوسف، برق رسانی دق اکبرآباد خوسف، تکمیل ساختمان کمپ کویر سه قلعه، زیرساخت‌های گردشگری آب گرم فردوس و … بوده است.

اعتباراتی برای رونق گردشگری 

رمضانی ادامه داد: ۷۵ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال تسهیلات مختلف (روستایی – عشاری، کمک فنی و اعتباری، صندوق امید و …) نیز به بخش گردشگری استان در این بازه زمانی پرداخت شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی بیان کرد: اعتبار تخصیص یافته به پروژه های بخش دولتی در این مدت نیز ۳۱ میلیارد ریال (ملی و استانی) بوده است.

رمضانی گفت: دو دوره آموزشی توانمند سازی جوامع محلی و بلدهای محلی نیز در یک سال اخیر در استان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه ۷۶ موافقت اصولی اولیه نیز در این بازه زمانی صادر شده است، تصریح کرد: یک میلیون و ۲۴۲ هزار و ۹۵۶ نفر، تعداد گردشگران داخلی استان (از هفته گردشگری سال گذشته تاکنون) است و همچنین طی این مدت، ۳۷۸ گردشگر خارجی نیز وارد استان شده‌اند.