استاندار خراسان جنوبی که در نشست مشترک با اعضای کمیسیون آب و کشاورزی مجلس در مشهد مقدس سخن می گفت بابیان این مطلب افزود: خشکسالی بازار صادرات زعفران خراسان جنوبی را با تهدید جدی مواجه ساخته است.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید علی اکبر پرویزی ، به کشت زعفران در سطح ۱۵ هزار هکتار زمین در استان خراسان جنوبی اشاره کرد و اظهار داشت: تداوم پدیده خشکسالی در این استان طی ۱۴ سال اخیر سبب تهدید این محصول شده است.

وی ادامه داد: اگر هرچه سریعتر برای آن راه حلی پیدا نشود و شرایط ادامه یابد بازار جهانی زعفران را از دست خواهیم داد و در ادامه اشتغال و اقتصاد منطقه نیز متزلزل خواهد شد.

وی همچنین از تصویب برخی طرح ها در مجلس شورای اسلامی انتقاد و بیان کرد: قوانین غیر کارشناسانه سبب شده در برخی حوزه ها از جمله کشاوزری و آب نتوانیم به خوبی عمل کنیم به عنوان مثال سال ۱۳۸۷ با اعطای مجوز به تمامی چاه های غیر مجاز ۲۵ سال گذشته ، ضربه مهلکی به آب های کشور زده شد.

استاندارخرانس جنوبی، افزود: مجلس باید در قانونگذاری توجه بیشتری داشته باشد و بر روی طرح هایی که آثار سوء به همراه دارد بررسی بیشتری به انجام برساند.

پرویزی، خاطر نشان ساخت: دستگاه های اجرایی گاهاً در اجرای قوانین دچار مشکل می شوند از این رو اتاق بازرگانی باید در اجرای برخی قوانین در این حوزه ممانعت کند تا روند تصویب قوانین غیر کارشناسانه تغییر یابد.

وی به طرح جامع زعفران اشاره کرد و افزود: این طرح نیز مورد تایید ما است و حاضر به سرمایه گذاری در آن هستیم زیرا زعفران از مهمترین محصولات استان خراسان جنوبی است و در این خصوص کمک حال اتاق بازرگانی خواهیم بود

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله