مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از ارسال آثار به اولین سوگواره ملی طراحی نشانه های عاشورایی تا ٣٠ مهرماه سالجاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛احمد محبی صبح امروز ٨ شهریورماه جاری در جلسه برنامه ریزی اولین سوگواره ملی طراحی نشانه های عاشورایی استان با اعلام این خبر بیان داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با همکاری معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال سوگواره طراحی نشانه های عاشورایی را برگزار می کند.

وی با اشاره به برگزاری دو ورک شاپ آموزشی در راستای همین سوگواره ملی تصریح کرد:با برنامه ریزی های صورت گرفته دو ورک شاپ آموزشی با حضور اساتید کشوری در مرکز استان و تهران هفته سوم مهرماه برگزار خواهد شد.

محبی درخصوص شرایط و نحوه پذیرش آثاردر جشنواره گفت: متقاضیان شرکت در جشنواره برای داوری مرحله اول آثار باید فرم درخواست شرکت در جشنواره را از سایت khj.farhang.gov.ir بخش خدمات الکترونیک دریافت و تکمیل کرده و همچنین تصویر نمونه آثار خود را از طریق لینک http://khj.farhang.gov.ir/fa/home/sog قطعی کنند.

وی با اشاره به اینکه توجه به موضوع سوگواره و دقت در ارسال اثر مرتبط از سوی متقاضیان شرکت در سوگواره ضروری است، افزود: هر هنرمند می تواند حداکثر با ارائه ٧ اثر طراحی نماد یا نشانه) در مرحله اول شرکت کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه نگارش و ارائه متنی کوتاه که بیانگر ایده و هدف هنرمند از خلق آثار باشد، الزامی است، گفت: این سوگواره به صورت یک مرحله ای می باشد که تعدادی از آثار تنها جهت ارائه در نمایشگاه انتخاب و تعدادی جزو پذیرفته شدگان نهایی خواهند بود.

محبی بابیان اینکه داوری آثار هفته اول آبان ماه سالجاری انجام خواهد شد خاطرنشان کرد:،به آثاری که به مرحله نمایشگاه نیز راه یابند گواهی شرکت داده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام، تکمیل فرم شرکت و ارسال تصویر آثار، فقط از طریق پایگاه اطلاع رسانی جشنواره امکان پذیر است، ادامه داد: حجم فایل ارسالی باید حداکثر ۴ مگا بایت با کیفیت ٣٠٠ dpi با پسوند jpg و مود RGB باشد.

به گفته وی، تکمیل فرم و ارسال آثار به منزله قبول شرایط و مقررات جشنواره است و با توجه به اینکه اطلاعات فرم ثبت نام و عناوین آثار در تهیه مطالب انتشاراتی و نمایشگاهی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، مسئولیت صحت اطلاعات ارسالی بر عهده شرکت کننده است.

محبی تصریح کرد: استفاده از آثار تولیدی برای چاپ در کتاب و سایر اقلام انتشاراتی، تبلیغاتی، بانک اطلاعات و برگزاری نمایشگاه تصویر آثار و هرگونه بهره برداری با ذکر نام صاحب اثر برای برگزار کنندگان سوگواره محفوظ است.

گفتنی است؛نمایشگاه آثار و اختتامیه سوگواره ملی طراحی نشانه های عاشورایی هفته دوم آبان ماه سالجاری در خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله