#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 استاندار خراسان جنوبی گفت: توجه به صنعت استان را به‌طور ویژه در برنامه داریم و وظیفه ما این است که از واحدهای تولیدی حمایت کنیم.

جواد قناعت روز یکشنبه در بازدید از طرح تولید کاغذ و مقوا و مجتمع کاشی و سرامیک فرزاد در بیرجند افزود: نگاه ما، حمایتی و در راستای تقویت صنایع، صنعتگران و سرمایه‌گذاران است و صنعتگران و سرمایه‌گذاران، مایه فخر و مباهات استان هستند.

وی به نقش این کارخانه تولید کاشی و سرامیک در اشتغال و صادرات استان اشاره کرد و گفت: این واحد تولیدی از جمله مجموعه‌هایی است که هر کجا نشست و دیداری داشته باشیم، به آن می‌بالیم.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در دیداری که طی چند روز آینده با وزیر صنعت کشور افغانستان در تهران داریم در مورد تولیدات این مجموعه به عنوان یک ظرفیت صادراتی خواهیم گفت.

وی افزود: در این شرایط سخت ناشی از مشکلات ملی و فراملی، این مجموعه با تعریف فازهای جدید، مدام در حال توسعه و اشتغالزایی بوده که بسیار ارزشمند است.

قناعت گفت: اگرچه محدودیت‌هایی هست و خودتحریمی‌هایی هم در داخل داریم اما با وجود فضای جدید کشور و اینکه رفع موانع تولید دستور کار ویژه دولت سیزدهم است، می‌توانیم در اجرای قانون کمی انعطاف‌پذیر باشیم تا شرایط به نفع سرمایه‌گذار و صنعتگر رقم بخورد.

وی به مشکلات این مجموعه در زمینه‌های آب، مالیات، زمین و تسهیلات اشاره کرد و افزود: به‌زودی طی یک جلسه ویژه با حضور مدیران دستگاه‌های مرتبط، با نگاه مثبت و به منظور ارائه راه‌حل، موارد بررسی خواهد شد و این مجموعه هرچه فعال‌تر شود، اشتغال و رونق اقتصادی بیشتری برای استان به همراه خواهد داشت.

استاندار خراسان جنوبی امروز به منظور بررسی مشکلات و موانع تولید از مجتمع کاشی فرزاد در شهرک صنعتی بیرجند بازدید کرد.

این واحد تولیدی از شرکت‌های پیشرو در زمینه تولید و صادرات کاشی و سرامیک ایران است که نقش مهمی در سبد محصولات صادراتی استان دارد.

قناعت در ادامه از واحد کاغذسازی سلولزی در طرح توسعه این مجموعه نیز بازدید کرد.

اکنون ۲ هزار نفر در این مجموعه مشغول به‌کار هستند و فعال شدن طرح سلولزی و صنایع تبدیلی کارخانه کاشی فرزاد، اشتغالزایی ۵۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم  را به همراه دارد.