فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۶۰ هزار و ۴۷۸ مورد اعمال قانون در خصوص تخلفات رانندگی در استان انجام شده است.

سردار مجید شجاع روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: در این مدت ۲ هزار و ۸۱۸ دستگاه خودرو توقیف شده است که از این تعداد ۸۵۸ دستگاه دارای خلافی بالای یک میلیون تومان بوده اند.
وی تعداد موتورسیکلت های توقیف شده را ۱۲ هزار و ۳۹۸ دستگاه عنوان کرد و گفت: ۲۵ هزار و ۹۷۳ فقره گواهینامه نیز از ابتدای امسال صادر شده که ۱۹ هزار و ۹۸۷ فقره آن مربوط به موتورسیکلت است.
فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی با اشاره به شماره گذاری ۳۰ هزار و ۶۵۵ وسیله نقلیه از ابتدای امسال تاکنون بیان کرد: ۳۲ هزار و ۶۵۵ فقره گذرنامه نیز از ابتدای امسال صادر شده است.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری میزان تصادفات ۴۴ درصد افزایش داشته است گفت: ۳۲۳ نفر در این مدت بر اثر تصادفات فوت کردند که در مقایسه با سال گذشته در مدت مشابه پنج درصد کاهش و میزان مجروحان ۹ درصد افزایش داشته است.
سردار شجاع با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی برای چهارشنبه پایان سال از آمادگی کامل برخوردار است ادامه داد: از همه هم استانی ها درخواست می شود به توصیه های پلیس توجه کنند.
وی تصریح کرد: با افراد و خودروهایی که قصد هنجارشکنی برای چهارشنبه پایان سال و ایام نوروز را داشته باشند، برخورد قانونی خواهد شد.
وی اظهار داشت: برای چهارشنبه پایان سال و ایام عید همکاری و برنامه ریزی های لازم با دستگاه های خدمات رسان شده و همکاران آمادگی صد درصدی دارند.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه تمام تلاش ما داشتن ایامی خوب و بدون حادثه برای مردم است گفت: از همه مردم به ویژه رانندگان درخواست می شود رعایت قوانین و مقررات را سرلوحه کار خود در سفرها، عبور از خیابان و جاده ها قرار دهند.
وی افزود: خوشبختانه با تلاش همکاران و توجه مردم از سال ۹۵ به بعد تعداد کشته ها در تصادفات نوروز ثابت بوده که امیدواریم نوروز سال آینده با کاهش مواجه باشیم.
وی همچنین گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۷ تن انواع مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف و ضبط شده است.
سردار شجاع بیان کرد: کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۴ درصد کاهش داشته که یکی از علت های آن تغییر مسیر قاچاقچیان مواد مخدر و اشراف اطلاعاتی خوب استان نسبت به باندهای ترانزیت مواد مخدر در شرق کشور است.
وی از کشف ۲ هزار و ۲۸۵ دستگاه تجهیزات ماهواره ای از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۲۱ درصد کاهش داشته است.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه کشف مواد محترقه با ۶۹۶ عدد، ۹۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است گفت: کشفیات سوخت قاچاق نیز از ابتدای امسال یک میلیون و ۲۱۳ هزار و ۲۱۴ لیتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۳۹ درصد افزایش داشته است.
وی از دستگیری بیش از پنج هزار نفر قاچاقچی در استان خبر داد و گفت: در حوزه کالای قاچاق هم برای بیش از چهار هزار نفر پرونده تشکیل شده است.
وی بیان کرد: ۱۴ هزار نفر متهم به مراجع قضایی اعزام شدند که این آمار هم ۳۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد.
فرمانده انتظامی استان گفت: در بحث جرایم خشن نیز از ابتدای امسال پنج فقره قتل عمد در استان رخ داده که با تلاش کارگاهان پلیس آگاهی قاتلان شناسایی و تحویل مقامات قضایی شدند.
وی با بیان اینکه انواع کشف سرقت ها امسال نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است افزود: کشف خودروهای سرقتی ۹۱ دستگاه بوده که ۳۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
سردار شجاع تصریح کرد: ۷۳ درصد سرقت های امسال خرد و ۱۷ درصد مهم بوده است که بیشترین افزایش سرقت های در استان از بابت سرقت های خرد است.
وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ برقرار و از این تعداد ۷۰ درصد توسط اپراتورهای ۱۱۰ پاسخگویی شده است.
فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: تعداد کل این تماس ها نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد افزایش داشته است.
وی گفت: در برخورد با جرایم اقتصادی، گران فروشی و تخلفات مرتبط ۲۹۹ واحد صنفی پلمب شدند و پرونده هایی در خصوص احتکار به مراجع قضایی ارسال شده است.
شجاع از افزایش ۹۷ درصدی پرونده های پلیس فتا در استان خبر داد و افزود: همچنین در خصوص کشف جرایم مربوط به این حوزه ۱۴۲ درصد افزایش را شاهد بودیم.
وی با بیان اینکه جرایم مالی بیش از ۸۰ درصد پرونده های پلیس فتا را به خود اختصاص داده است تاکید کرد: پلیس و رسانه ها باید در اطلاع رسانی بیشتر تلاش کرده و مردم هم به توصیه های پلیس بیشتر توجه کنند.
وی با اشاره به پاک دست بودن نیروی های انتظامی استان گفت: رد رشوه توسط همکاران با ۳۸ درصد افزایش مواجه بوده است.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه جرایم اقتصادی و بازار، نظارت کامل است اظهار داشت: اقدامات محله محور در نوروز برای اینکه مردم بتوانند از این ایام به خوبی استفاده کنند، فعال خواهد بود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله