?پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت «هفته میراث فرهنگی»
?آثار به جا مانده از قلب تاریخ، میراث گران بهایی است که بیانگر هویت، عظمت و شکوه کشورهاست. علم، اندیشه، هنر، تمدن و پیشرفت پیشینیان، چراغ راه مردمی است که با تکیه بر اصالت خویش، فرهنگ تاریخی را حفظ و بر حکمت ها ارزش می نهد.
?انسان با تفکر در زندگی گذشتگان و آثار به جای مانده از آنان می تواند راه های مؤثر و بهتری را برای زندگی خویش انتخاب کند. نتایج این سیر، نه تنها از لحاظ فردی، بلکه در جنبه های اجتماعی زندگی نیز متجلی است، زیرا اندیشه در زندگی پیشینیان و استفاده از تجربه تاریخ، ما را از تکرار بسیاری از تجربه ها بی نیاز می کند.
?میراث فرهنگی و گردشگری، یکی از پیشران های توسعه محسوب می شود که بیش از ۹۰۰ اثر ملی و ۶۰ اثر طبیعی به ثبت رسیده و آثاری همچون مجموعه باغ و عمارت اکبریه بیرجند، بیابان لوت و مجموعه قنوات بلده فردوس که ثبت جهانی شده اند، به عنوان داشته های ارزشمند استان خراسان جنوبی در حوزه میراث فرهنگی، گواهی بر این مدعاست.
?وجود پدران علم، دانشمندان و فرهیختگان بنام، سرمایه‌های بزرگ فرهنگی استان خراسان جنوبی و کشور محسوب می شود که از این میراث ارزشمند نیز نباید غافل شد و باید برای معرفی آن به نسل های آینده همت گماشت.
?اینجانب ضمن گرامیداشت ۲۸ اردیبهشت «روز جهانی موزه و میراث فرهنگی» ، آغاز هفته میراث فرهنگی را به تمامی کارکنان و فعالان حوزه میراث فرهنگی در استان خراسان جنوبی تبریک عرض نموده، آرزومندم در حفظ، صیانت و معرفی هرچه بهتر تاریخ گذشته، آثار باستانی و میراث فرهنگی این مرز و بوم به مردم، بیش از پیش موفق و مؤید باشید.
?محمد صادق معتمدیان
استاندار خراسان جنوبی