مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: روند ایجاد باشگاه‌های کتابخوانی در استان از خرداد امسال شروع و در مجموع ۳۰۰ جام باشگاه کتابخوانی ثبت شد که نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

ناصر نبی زاده روز پنجشنبه در آیین اختتامیه جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان خراسان جنوبی افزود: هدف اصلی جام باشگاه‌های کتاب این بوده که مردم به ویژه کودکان و نوجوانان کتاب بخرند، کتاب بخوانند و در مورد آن بحث و گفت و گو کنند.

وی اظهار داشت: اثرگذاری در چرخه نشر کشور از دیگر اهداف طرح جام باشگاه‌های کتاب است چون اعضای باشگاه‌های کتابخوانی می‌توانند کتاب‌های مورد نظر خود را با تخفیف ۵۰ درصدی از کتابفروشی‌ها تهیه کنند.

وی گفت: هر جوان یا نوجوانی که با کتاب آشنا شود دیگر از آن دور نمی‌شود و سن نوجوانی بهترین زمان برای انس گرفتن با کتاب است که جام باشگاه‌های کتابخوانی این فضا را ایجاد می‌کند و جریان مستمر درخصوص توجه به حوزه نشر و فرهیختگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: کتاب بحث مهمی است و احوال هر جامعه با کتاب سنجیده می‌شود که اگر کتاب در یک جامعه رواج و ارزش داشته باشد حال آن جامعه خوب است اما هر جامعه‌ای که کتاب و کتابخوانی در آن  غریب باشد باید به فکر درمان آن جامعه باشیم.

وی اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی براساس همین نگاه یعنی توجه عمومی‌تر به حوزه کتاب چند جریان را در دولت یازدهم و دوازدهم پیگیری کرد و فعالیت‌هایی مثل پایتخت کتاب ایران، روستاهای دوستدار کتاب و جام باشگاه‌های کتابخوانی را با هدف رونق بخشی به کتابخوانی انجام داده است.

جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان خراسان جنوبی تیرماه سال جاری با شرکت ۳۰۰ باشگاه کودک و با هدف آموزش مربیان حوزه کودک و نوجوان و ترویج کتابخوانی بین نوجوانان آغاز شد.

۸۵ مربی در حوزه کودک، دوره‌های آموزشی لازم را در این مدت سپری کردند و در مراسم اختتامیه از یک باشگاه کتابخوانی بیرجند و یک باشگاه برتر شهرستان قاینات تجلیل شد.