امام جمعه موقت بیرجند گفت: حضور مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن به شکل متفاوت‌تر از سالیان گذشته نشان از پایبندی آنان به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلای المهدی (عج) اقامه شد، افزود: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا مردم حماسه‌ای دیگر از حضور خود را رقم زدند که حضور مردم از همه سلیقه‌ها جای شکرگزاری دارد.

وی اظهار داشت: حضور مردم به دشمنان و استکبار جهانی این پیام را داد که دشمنان بدانند مردم بعد از ۴۲ سال همچنان پشتیبان ولایت و در پایبندی به آرمان‌های خود ثابت قدم هستند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دشمنان به تعبیر مقام معظم رهبری پیوسته دچار خطای محاسباتی می‌شوند و ابتدای انقلاب با کودتا و ترور به دنبال براندازی نظام بودند و در فتنه ۸۸ نیز سران آمریکا دچار خطای محاسباتی شدند و از فتنه‌گران حمایت کردند که در نهایت شکست خوردند.

وی افزود: امروز هم وضع آمریکا را همه شما می‌بینید و به تعبیر مقام معظم رهبری حوادث فضاحت‌بار آمریکا مسائل کوچکی نیستند و این قضایای جاری نشانه افول آبرو، قدرت و التزام اجتماعی آمریکا است.

وی عنوان کرد: به تعبیر رهبری اگر شبیه این قضایا که در آمریکا اتفاق افتاد در هر جاری جهان رخ داده بود آن را رها نمی‌کردند؛ آنها تلاش می‌کنند این قضایا را تمام شده بدانند اما تمام شده نیست و صدای در هم شکستن آمریکا به گوش می‌رسد و در صحنه‌های اجتماعی و بین‌المللی افول این قدرت استکباری را می‌بینیم.

حجت الاسلام نوفرستی گفت: پیام مقام معظم رهبری به رییس جمهوری روسیه توسط ریاست مجلس شورای اسلامی یک مساله مهم است و پیام‌هایی دارد.

وی افزود: دعوت از رییس مجلس توسط دولت روسیه بعد از آغاز فعالیت مجلس جدید شورای اسلامی رقم خورده و به دستور پوتین، رییس مجلس روسیه به ایران می‌آید و ضمن تبریک از آقای قالیباف برای حضور در روسیه دعوت رسمی می‌کند.

وی گفت: انتخاب این مقطع از تاریخ اسلام و وضعیت جهان خیلی مهم است و شخص جدیدی حکومت جدید آمریکا را در اختیار گرفته، در این چنین موقعیتی نگاه همه تحلیگران داخلی و خارجی بر این است که ریس جمهور جدید آمریکا نسبت به ایران چه واکنشی نشان خواهد داد.

خطیب جمعه بیرجند ادامه داد: سفر رییس مجلس در این موقعیت جدید، به غرب این پیام را می‌دهد که ما منتظر پیام از کاخ سفید و بازی‌های اروپایی‌ها نخواهیم بود و به دنبال مسائل راهبردی خودمان براساس آنچه آنان می‌خواهند، نیستیم و نخواهیم بود.

وی گفت: حضور مردم به مسوولان این پیام را می‌دهد که این مردم مومن و حاضر در صحنه حق آنان است و شما را به خدا به مشکلات اقتصادی جامعه توجه کنید و خودمان را تحریم اقتصادی نکنیم.

حجت الاسلام نوفرستی افزود: مسائل جاری کشور، بخشی سوء‌مدیریت است و بخشی دیگر عدم نگاه ولایی و دینی است.

وی بیان کرد: ارتباط ما با کشورهای منطقه خیلی مهم است و این پیام رهبر انقلاب به رییس جمهور روسیه پیامی برای کشورهای منطقه بوده؛ روسیه امروز روسیه قدیم و قبل از پوتین نیست و ما در جریان سوریه با همراهی کشور روسیه در کمک به مردم مسلمان سوریه، نابودی داعش را تجربه کردیم.

امام جمعه موقت بیرجند اظهار داشت: جهان بداند، ایران اسلامی در صدر عالم در سطح منطقه این جایگاه را دارد که می‌تواند معادلات منطقه‌ای را تغییر دهد و زمینه پیروزی‌های و موفقیت‌های بالاتری را رقم بزند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه گفت: کسانی که با خداوند و رسول خداوند مخالفت می‌کنند اینها نزد خداوند خار و نابود شده هستند و این وعده الهی است.

وی با بیان اینکه مخالفان اسلام در طول تاریخ از ترفندهای مختلف استفاده کردند و تمام قدرت خود را بکار گرفتند افزود: آنان با تمام قدرت علیه مسلمان به میدان آمدند و جنگ‌های مختلف را از صدر اسلام علیه مسلمانان راه انداختند.

حجت الاسلام نوفرستی گفت: آنان هر زمان جریان جدیدی شکل گرفت و منافع آنان در خطر بود، به میدان آمدند و در صدر اسلام در مقابل جریان اسلام ۸۰ فقره جنگ را طراحی کردند.

وی با اشاره به اینکه جریان دیگری به نام منافقین نیز وجود دارد که دشمنی می‌کنند، افزود: این جریان مسقیم نمی‌تواند در مقابل خداوند و رسولش مخالفت خودشان را نشان دهند و از راه نفاق و با خدعه و نیرنگ وارد می‌شوند که اینها خودشان ضرر می‌کنند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: این ویژگی در قرآن است که عده‌ای در جامعه برای مخالفت خداوند با عنوان اصلاح یا اصلاح طلبی وارد می‌شوند که باید حواسمان جمع باشد و باطل آنان را ببینیم و باطل آنان فساد است و اگر فساد بود، بدانیم که منافق هستند.

وی گفت: عده‌ای دیگر لجوج هستند و کارشکنی و جهالت می‌کنند و زمینه سوء‌استفاده دشمنان را این گروه فراهم می‌کنند که باید حواسمان جمع باشد.

وی افزود: قرآن کریم هشدار می‌دهد کسانی که کافر و منافق هستند یا به واسطه جهالت از خدا اطاعت نمی‌کنند، مسیر این افراد در نهایت سرکوبی و نابودی است.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به اینکه داستان‌های قرآن، درس عبرت است گفت: براساس آیات قرآن، فرعون به دلیل اطاعت نکردن از خداوند محکوم به فنا شد و امروز هم شما سرنوشت صدام، قذافی و حسنی مبارک که سال‌ها نوکری استکبار را کردند، دیدید.

وی ادامه داد: جریان استکبار روز به روز در حال نابودی است و این سنت خداوند متعال است که جریان حق پیوسته پیروز است و روز به روز این جریان با بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر دل‌ها را در جهان تسخیر خود می‌کند.