#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: برای موضوع انتقال آب جلسات متعددی در تهران انجام شده که نتایج خوبی به همراه داشته است و طی یکی دو سال آینده، اتفاقات خوبی را شاهد خواهیم بود.

جواد قناعت روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان طبس که با حضور نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استان و شهرستان در دفتر امام جمعه طبس برگزار شد،  از تکلیف واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی در تحقق مسئولیت‌های اجتماعی گفت و افزود: تمامی حساب های معادن باید از خارج استان منتقل شود تا منافع آن در اختیار توسعه خراسان جنوبی هزینه شود.

وی، طبس را تنها شهرستان استان خواند که از ظرفیت راه‌آهن و فرودگاه برخوردار است و گفت: ما باید از این ظرفیت‌ها برای ارتقای شهرستان و استان منفعت ببریم.

استاندار خراسان جنوبی معادن زغال‌سنگ را از مهمترین مزیت‌های این منطقه عنوان کرد و افزود: برای رفع برخی مشکلات شهرستان طبس که در سفر امروز مورد بررسی قرار گرفت، تصمیمات خوبی اتخاذ شده که به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی به برخی از این تصمیمات اشاره کرد و گفت: بالگرد اورژانس هوایی به‌زودی در طبس مستقر می‌شود.

قناعت با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته بیان کرد: با توجه به وسعت شهرستان، استقرار بالگرد در طبس موضوع جدی است که با جدیت دنبال می‌شود.

وی افزود: برای تکمیل آشیانه بالگرد در طبس یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تا پایان سال جاری و حدود سه میلیارد تومان نیز تا پایان تیر سال آینده اعتبار اختصاص می‌دهیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: قرارداد جدیدی با شرکت‌های هلی کوپتری ایران تنظیم شده که کمک می‌کند بالگرد اورژانس در اولین فرصت در این منطقه حضور یابد.

وی بیان کرد: مبلغ ۱۰ میلیارد تومان نیز به پروژه بیمارستان دوم طبس تخصیص می‌یابد تا روند تکمیل این پروژه درمانی در منطقه سرعت بگیرد.

خبرهای خوبی در راه است

قناعت در بخش دیگری از سخنانش گفت: با وجود فضای مثبت حاکم بر کشور و هماهنگی بین سه قوه، خبرهای خوبی در راه است و با شرایط به‌وجود آمده، قطعا در آینده نزدیک شاهد اتفاقات خوبی در زمینه حل مشکلات کشور و مسایل معیشتی مردم خواهیم بود.

وی تصریح کرد: با کار تیمی و برنامه‌ریزی درست، همه مسائل و مشکلات حل خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر اینکه پشتوانه‌های مردمی، رمز شکست‌ناپذیری نظام و انقلاب است گفت: همین پشتوانه مردمی است که سبب شده نظام در مقابل همه تهدیدها و فشارها و هجمه‌های دشمنان روی پای خود بایستد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، گفتمان جدیدی را با تاکید بر معنویت پایه‌ریزی کرد افزود: ۴۲ سال است که به خاطر این گفتمان، هزینه می‌پردازیم و مثلث استکبار شامل آمریکا، اسرائیل و انگلیس همه تلاش خود را می‌کنند تا این تفکر نو شکست بخورد اما با وجود پشتوانه‌های مردمی موفق نمی‌شوند.

قناعت تصریح کرد: قطار انقلاب در حرکت است و ما باید حواس‌مان باشد که از این قطار پیاده نشویم.

وی گفت: ارتباط بی‌دغدغه و راحت مردم با مسوولان، نشانه‌ای از همین پشتوانه‌های مردمی است.

با حضور مدیران کارآمد و ولایی شاهد تحول خواهیم بود

استاندار خراسان جنوبی به نقش مدیران در رفع مشکلات کشور اشاره کرد و افزود: با حضور مدیران کارآمد، ولایی، پرکار و کم‌هزینه می‌توان شاهد تحول بود.

وی تغییرات مدیریتی را طبیعی دانست و اظهار داشت: تغییرات باعث انگیزه و نشاط خواهد شد و باید با تدبیر و حفظ شأنیت افراد صورت گیرد.

قناعت با اشاره به اینکه طبس شهر علما و اندیشمندان بزرگ است گفت: در این منطقه بود که بینی آمریکا در پنجم اردیبهشت ۵۹ به خاک مالیده شد.

پس از تشکیل جلسه شورای اداری، نشست جمعی از فعالان اقتصادی شهرستان طبس با استاندار خراسان جنوبی در محل دفتر امام جمعه برگزار شد.

استاندار خراسان جنوبی در این نشست گفت: رفع مشکلات فعالان اقتصادی در اولویت برنامه‌های دستگاه‌ها قرار گیرد.

وی افزود: خواسته‌ها و مطالبات سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی باید به‌طور جدی پیگیری و رفع شود.

قناعت با اشاره به جایگاه سرمایه‌گذاران در توسعه استان،  به مدیران کل دستگاه‌های اجرایی توصیه کرد که رفع مطالبات تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران را به تعویق نیندازند.

وی پیگیری اقدامات مسوولان و رفع مطالبات فعالان اقتصادی شهرستان طبس را تا حصول نتیجه نهایی به مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری سپرد.

استاندار خراسان جنوبی صبح امروز (پنجشنبه) در چهارمین سفر شهرستانی خود با استقبال نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرماندار و مسئولان این شهرستان وارد طبس شد.

غبارروبی مزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان نخستین برنامه این سفر بود که با حضور جمعی از مدیران ستادی، استانی و شهرستانی در گلزار شهدای طبس انجام شد و استاندار خراسان جنوبی در ادامه آستان امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) را زیارت کرد.

قناعت سپس با حضور در محل تصفیه‌خانه طبس، روند تامین آب این شهر را بررسی کرد.

وی در ادامه این سفر روند اجرای پروژه‌های در دست احداث طرح مسکن ملی، بیمارستان دوم طبس، آشیانه بالگرد اورژانس هوایی و باند دوم محور طبس – بشرویه را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

استاندار خراسان جنوبی با حضور در فرودگاه شهدای طبس و اداره کل راه‌آهن شرق، نحوه فعالیت و خدمات‌دهی این ۲ مجموعه را بررسی و سپس با حضور در فرمانداری ویژه طبس با کارکنان فرمانداری گفت و گو کرد.

نشست شورای اداری شهرستان به منظور جمع‌بندی مصوبات این سفر و به ریاست استاندار خراسان جنوبی در محل دفتر امام جمعه طبس برگزار شد و در حاشیه این نشست جمعی از فعالان اقتصادی با استاندار دیدار کردند.

استاندار خراسان جنوبی پیش از این در سفرهای شهرستانی خود به نهبندان، قاینات و فردوس رفته است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است.