با توجه به در پیش بودن تعطیلات عید فطر، توجه هرچه بیشتر بر ایمنی و سلامت مسافران در خراسان جنوبی در دستور کار قرار گرفت.

در جلسه امروز کمیته اجرایی کمیسیون حمل و نقل و سوانح رانندگی استان که ویژه تعطیلات عید فطر برگزار شد،مقرر شد با توجه به افزایش سفرهای در این ایام و احتمال  انتقال ویروس کرونا، راهداری، اوقاف، شهرداری ها، مسئولان پمپ بنزین ها و میراث فرهنگی نسبت به ضد عفونی استراحتگاهها و تفرجگاهها اقدام کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به تصادف اخیر مسیرماهیرود – سربیشه گفت: راهداری باید برای تعریض شانه خاکی این جاده اقدام کند و  شرکت های حمل و نقل هم  باید در خصوص معاینه فنی و استفاده از اتوبوس ها بدون عیب و نقص دقت کنند در غیر این صورت اجازه تردد به آنها داده نخواهد شد.

میرجعفریان با قدردانی  از اطلاع رسانی صدا و سیمای استان در کاهش حوادث و ایمینی سفرها در سال ۹۸ افزود: در سال ۹۹ هم انتظار داریم تا با همکاری دستگاههای متولی  این برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی ادامه یابد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هم  از ساخت ۱۵ استراحتگاه در جاده های استان خبرداد.

سرهنگ رضایی رئیس پلیس راه استان هم گفت: متوفیان تصادفات از ابتدای امسال نسبت به سال گذشته  ۱۳ درصد و مجروحان ۴۵ درصد کاهش داشته است.

تعین تکلیف تمام قطعات محور نهبندان تا مشهد و  زیر بار ترافیک رفتن ۸ کیلومتر از جاده ماهیرود – سربیشه تا پایان هفته از دیگر خبرهای این نشست بود.