فرآیند سنجش ۱۹ هزار نو آموز بدو ورود به دبستان در خراسان جنوبی از امروز پنجم تیر آغاز و تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: عملیات نوبت دهی از هفدهم خردادماهآغاز فرآیند سنجش ۱۹ هزار نوآموز بدوِ ورود به دبستان توسط مدیران مدارس انجام شده و امسال ۱۶ پایگاه اولیه و ۲ پایگاه تخصصی وظیفه سنجش کودکان بدو ورود به دبستان را برعهده دارند.

واقعی افزود: در راستای اجرای این طرح و بر اساس نتایج ارزیابی‌ها علاوه بر شناسایی مشکلات ذهنی، جسمی و رفتاری نوآموزان، نسبت به تعیین جایگاه آموزشی آنان اقدام می‌شود.

وی افزود: ساعت کاری پایگاه‌های سنجش از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ بوده و میزان پذیرش هر پایگاه بر اساس نوبت دهی، بین ۳۳ تا ۳۶ نفر در روز و در فواصل زمانی معین بوده و چنانچه شرایط ایجاب کند، نیاز به گسترش دامنه فعالیت پایگاه‌ها برای پاسخگویی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان این که ۱۴۰ نفر از معلمان مجرب استان در پایگاه‌های سنجش کودکان بد ورود به دبستان، همکار‌ی می‌کنند؛ افزود: تعرفه سنجش کودکان بدو ورود به دبستان امسال ۵۰ هزار تومان است.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی بر حضور به موقع اولیا در روز، ساعت و مکان سنجش نوآموزان بر اساس نوبت دهی قبلی، تأکید کرد و افزود: دانش آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی و دانش آموزان هشتم و نهم متوسطه اول و نیز دانش آموزان یازدهم و دوازدهم متوسطه دوم که به هر دلیل تا کنون موفق به ثبت سفارش کتب درسی نشده اند، می‌توانند از یکم تا پنجم تیر با مراجعه به سامانه فروش کتب درسی به نشانی www.irtextbook.ir نسبت به ثبت سفارش کتب درسی خود اقدام کنند.