نماینده مردم شهرستان‌های قائنات و زیرکوه در مجلس از آغاز خرید حمایتی زرشک از ۲۵ آذر خبر داد.

، نماینده مردم شهرستان‌های قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به

آغاز خرید حمایتی زرشک از هفته آینده برای اولین بارجلسه امروز با مسئولان تعاون روستایی کشور، گفت: هفته آینده ۲۵۰ میلیارد تومان تخصیص و برای اولین بار خرید حمایتی زرشک در استان انجام خواهد شد.
آقای اسحاقی با اشاره به اینکه شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی قرار است در این خصوص زرشک تصمیمات لازم را اتخاذ کند گفت:امید است در هفته آینده با هماهنگی‌های انجام‌شده در مرکز استان در ۴ تعاونی خرید زرشک انجام شود.

وی افزود: از روز شنبه پیش رو وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روسایی مکلف شدند نسبت به تجهیز انبار و محل های نگهداری خرید زرشک اقدام کنند.

نماینده مردم شهرستانهای قائنات و زیرکوه در مجلس همچنین با بیان اینکه این خرید حمایتی از ۲۵ اذر تا ۲۹ اسفند ادامه دارد گفت: مقرر شده شورای قیمت گذاری بر مبنای قیمت بازار قیمت خرید زرشک را اعلام کند.

آقای اسحاقی با بیان اینکه مقرر شده برای سال های آینده نیز خرید حمایتی و تضمینی زرشک انجام شود افزود: تمدید این طرح منوط به درخواست کارگروه استانی  و موافقت سازمان تعاون روستایی است.

وی گفت: هدف از این اقدام کوتاه شدن دست دلالان است تا زرشک کاران حمایت شوند و زرشک از زرشک کارانی خریداری می شود که ثابت شود دلال نیستند و مورد تایید جهاد کشاورزی یا تعاون روستایی شهرستان خود باشند.

نماینده مردم شهرستانهای قائنات و زیرکوه در مجلس همچنین گفت: هم اکنون ۱۲۰۰ تن زرشک از سال گذشته در انبار ها داریم که جدا از زرشک امسال است که برای آن هم تعاون روستایی اعلام آمادگی خرید کرده است.

آقای اسحاقی با تأکید بر خرید حمایتی زرشک به صورت مستمر افزود: انجام خرید حمایتی فقط یک راهکار است و باید به بحث اقتصاد و فرآوری زرشک ورود جدی شود.