#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: علی رغم اینکه تعداد موارد عفونت تنفسی به ویژه موارد بستری در بیمارستان‌های سطح استان نسبت به هفته‌های گذشته افزایش قابل توجهی داشته، خوشبختانه نسبت مرگ و میر همچنان در عدد ۴.۲ درصد ثابت بوده در حالی که درصد کشوری مرگ و میر ۴.۹ درصد است.

غلامرضا شریف زاده، امروز چهارشنبه ۱۸ تیر به رسانه‌های گروهی در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان گفت: تا پایان وقت اداری روز ۱۷ تیرماه، تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های سطح استان ۲۱۸ نفر و تعداد موارد مبتلا به کرونا ۹۳ نفر بوده که از این تعداد ۱۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی با بیان اینکه متاسفانه حال پنج نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است، افزود: همچنین میزان بروز تجمعی این بیماری در چهارشنبه هفته قبل ۱۷۱ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بوده که متاسفانه تا پایان وقت اداری دیروز این عدد به ۱۹۲ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت افزایش پیدا کرده که نشان می‌دهد ما در طول یک هفته گذشته به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۲۱ مورد جدید مبتلا به کرونا داشتیم.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی بیان کرد: علی رغم اینکه تعداد موارد عفونت تنفسی به ویژه موارد بستری در بیمارستان‌های سطح استان نسبت به هفته‌های گذشته افزایش قابل توجهی داشته، خوشبختانه نسبت مرگ و میر همچنان در عدد ۴.۲ درصد ثابت بوده در حالی که درصد کشوری مرگ و میر ۴.۹ درصد است.

شریف زاده تصریح کرد: همچنین به طور متوسط از ابتدای شروع اپیدمی ویروس کرونا از اسفندماه در استان، به طور متوسط روزانه ۱۱ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا داشتیم و متاسفانه به طور متوسط هر دو روز یک نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده است.

وی در خصوص آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌های استان، گفت: شهرستان‌های بیرجند، خوسف، سربیشه، طبس، فردوس، قاین و نهبندان در وضعیت قرمز(بسیار پر خطر)، شهرستان‌های درمیان و بشرویه در وضعیت نارنجی(پر خطر)، شهرستان‌های زیرکوه و سرایان در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند و متاسفانه هیچ شهرستان سفیدی نداریم.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: بیشترین موارد ابتلا کسانی هستند که در تجمعات خانوادگی و مراسم‌های مختلف مانند عروسی شرکت می‌کنند؛ لذا از تمام هم استانی‌ها تقاضا داریم حتی الامکان در این جلسات شرکت نکنند، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده و زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی و شستن مرتب دست‌ها را جدی بگیرند تا شاهد کمتر شدن موارد ابتلا این ویروس در استان باشیم.