مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال ۱۴۰۰ روستاهای پرجمعیت استان با اولویت مناطق مرزی و محروم از آب شرب سالم برخوردار می‌شوند.

 حسین امامی در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن تقدیم لوح تقدیر وزیر نیرو به حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی برای همراهی در پویش هر هفته الف- ب- ایران افزود: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۲۶ پروژه با مبلغ ۴۲ میلیارد تومان در استان افتتاح شده است.

وی از آبرسانی به ۲۰ روستای استان با همکاری بنیاد برکت، بنیاد علوی و بسیج سازندگی با جمعیتی بالغ بر ۵ هزار و ۸۰۰ نفر تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: آبرسانی به ۱۰ روستای دیگر با جمعیتی بالغ بر ۹۰۰ نفر تا مرداد سال آینده در دستور کار شرکت قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی اظهار داشت: همچنین پیگیر استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ هستیم تا بتوانیم با عقد تفاهم‌نامه با بانک‌ها پروژه‌های آبرسانی روستایی را تا دو سال آینده به سرانجام برسانیم.

وی به مهمترین پروژه‌های اجرا شده در مناطق شهری نیز اشاره کرد و گفت: چند پروژه برای پایدارسازی آب مناطق شهری انجام شده یا در دست اجراست از جمله ساخت مخزن ۵ هزار مترمکعبی قاین، مخزن ۲ هزار مترمکعبی بیرجند، مخزن ۲ هزار مترمکعبی سرایان که افتتاح شده و مخزن هزار مترمکعبی خوسف که تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

امامی از سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی در بخش آب استان در سال جاری خبر داد و افزود: همچنین در بخش فاضلاب از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ کیلومتر اجرایی شده است و این رقم تا پایان سال به ۲۴ کیلومتر می‌رسد.

وی اظهار داشت: بهره‌برداری از مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند، بیع متقابل برای ایجاد تاسیسات فاضلاب در شهرهای قاین و سربیشه به مبلغ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تا پایان سال نیز در دستور کار شرکت قرار دارد.

رییس شورای انسجام بخشی مدیران عامل صنعت آب و برق استان خراسان جنوبی در این دیدار که با حضور حجت الاسلام علیرضا حسینی مشاور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در امور دینی و فرهنگی برگزار شد، گفت: در استان انسجام و تعامل خوبی بین این شرکت و قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه، بسیج سازندگی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد علوی، بنیاد برکت و سایر نهادهای حمایتی شکل گرفته است تا مشکلات آب مناطق روستایی با اولویت مناطق مزری و محروم مرتفع شود.

وی افزود: از جمله در شهرستان مرزی زیرکوه پروژه آبرسانی روستای گزخت با ۲۰۰ خانوار جمعیت با همکاری بسیج سازندگی و خیرین در حال انجام است همچنین در شهرستان درمیان با همکاری سپاه، پروژه آبرسانی روستای اشک به بهره‌برداری رسیده و عملیات اجرایی پروژه آبرسانی روستای خیرآباد این شهرستان نیز با همکاری قرارگاه محرومیت‌زدایی به زودی آغاز می‌شود.

امامی از انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه این مجموعه با کمیته امداد و قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه در راستای حل مشکلات آبرسانی روستاهای درمیان خبر داد و گفت: مجتمع آبرسانی خوشاب با ۳ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت که در منطقه مرزی واقع شده نیز از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شود.

وی از افزایش ظرفیت ناوگان آبرسانی سیار به ۲ برابر در سال جاری خبر داد و افزود: چهار تانکر جدید نیز به زودی تحویل این مجموعه می‌شود که با این اقدامات به ثبات مناسبی در آبرسانی سیار خواهیم رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی بیان کرد: ۶ ماه نخست امسال ۱۲ هزار سرویس آبرسانی سیار برای ۴۳۰ روستا در راستای تامین آب شرب سالم و بهداشتی، حمل شده است.

وی در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی که در آستانه ۱۱ دی سالروز تصویب قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب برگزار شد، لوح تقدیر وزیر نیرو به پاس همراهی در پویش هر هفته الف- ب- ایران را تقدیم وی کرد.

رضا اردکانیان وزیر نیرو از همراهی حجت الاسلام و المسلمین عبادی در پویش هر هفته الف-ب- ایران با ارسال لوح تقدیر و نسخه‌ای از کتاب “دلگرمی‌ها و همراهی‌ها” تقدیر کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز در این دیدار از خدمات وزیر نیرو تشکر کرد و گفت: ایشان وزیری با دانش، با ابتکار و با انگیزه است و خدمات زیادی به مردم ارائه کرده است.